Ekonomiadministratör

Ovanåkers Kommun / Ekonomiassistentjobb / Ovanåker
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Ovanåker, Hofors, Sandviken, Hedemora, Gävle eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ovanåkers Kommun i Ovanåker

Kommunstyrelseförvaltningen ansvarar för flera olika verksamhetsområden. Verksamhetsområdena omfattar både stöd och support till övriga förvaltningar samt verksamheter som riktar sig direkt till kommuninvånare och besökare.

Den röda tråden för oss som arbetar inom kommunstyrelsen är att vi tycker om att bidra till ett attraktivt samhälle för våra invånare.

Publiceringsdatum
2023-09-28

Beskrivning
Ekonomiavdelningen har som uppdrag att erbjuda hela organisationen ett professionellt och effektivt stöd inom ekonomi- och upphandlingsområdet.

Avdelningen har i dag 10 medarbetare, varav två ekonomiadministratörer. Ekonomifunktionen är centraliserad med ett ansvar för ekonomistöd till kommunens förvaltningar. Ekonomifunktionen är en viktig servicefunktion för verksamheterna i kommunen och vi utvecklar metoder, system och arbetssätt så att vi ständigt förbättrar vår service. Ekonomiavdelningen är en liten avdelning som har ett nära och prestigelöst samarbete och där vi gemensamt arbetar med flera uppgifter.

Dina arbetsuppgifter
En av våra medarbetare ska gå i pension och därför söker vi nu en ekonomiadministratör.

Du kommer ingå i redovisningsgruppen. Arbetsuppgifterna innebär självständigt ansvar för vissa avstämningar, moms- och skattedeklarationer, kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring samt administration av inköpssystem.

Rollen kommer även att innebära arbete med implementation av nya system och rutiner samt att arbeta med kontinuerlig kvalitetsutveckling.

Om dig
Vi söker en engagerad ekonomiadministratör med helhetssyn på ekonomiflöden och stort intresse för redovisning. Du har lätt att sätta dig in i nya affärssystem, behärskar både svenska och engelska i tal och skrift samt har goda kunskaper i Excel.

Som person är du ordningsam och har ett strukturerat arbetssätt. Du har ett starkt eget driv men trivs samtidigt med att samarbeta i grupp. I och med vårt ständiga arbete med kvalitetsutveckling behöver du tycka om förändring och ha ett lösningsorienterat förhållningssätt. Du är kommunikativ, utåtriktad, initiativrik, och har goda datakunskaper.

Urval kan komma att ske löpande.

Kvalifikationer
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller liknande bakgrund som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Flytande svenska och engelska i tal och skrift.

Meriterande
Erfarenhet av ekonomisystem

Excel-vana

Redovisningserfarenhet/-utbildning

Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter.

Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan!

Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/95".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ovanåkers kommun (org.nr 212000-2304)

Arbetsplats
Kommunstyrelseförvaltningen, Ekonomiavdelningen

Kontakt
Magnus Haraldsson
0271-57082

Jobbnummer
8148892

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ovanåkers Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ovanåkers Kommun: