Ekonomiadministratör

Läkemedelsverket / Ekonomiassistentjobb / Uppsala
2022-10-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiadministratör" (publicerad 2024-02-12) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Läkemedelsverket i Uppsala, Solna, Stockholm eller i hela Sverige

Läkemedelsverket är en kunskapsintensiv myndighet som erbjuder dig intressanta arbetsuppgifter i en spännande och lärorik miljö. Vi verkar för att läkemedel och övriga produkter inom vårt ansvarsområde är säkra, effektiva och av god kvalitet. Vi bidrar till en bättre folk- och djurhälsa och till utvecklingen av hälso- och sjukvården, den medicinska forskningen och industrin i Sverige och Europa. Vi som arbetar på Läkemedelsverket är stolta över det viktiga uppdrag vi har, och vår arbetsmiljö präglas av generositet, kunskapsspridning och ständigt lärande i vardagen.

Vår verksamhet
Planerings- och ekonomifunktionen ansvarar för att förvalta och utveckla den interna styrningen och kontrollen inklusive ledningssystemet för verksamhetsstyrning. Funktionen ansvarar även för ekonomisk redovisning, ekonomisk planering och uppföljning, att styra och samordna Läkemedelsverkets processarbete, att styra och följa upp den myndighetsgemensamma riskhanteringen, upphandling och avtalsförvaltning.

Publiceringsdatum
2022-10-26

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en ekonomiadministratör till gruppen Ekonomisk redovisning. Detta innebär att du främst kommer att jobba med kund- och leverantörsreskontror och arbetsuppgifter relaterade till detta, såsom fakturering, in- och utbetalningar, inkassofrågor samt tidredovisningsadministration. Du kommer därför att ha mycket kontakt med kollegor, kunder och leverantörer, både svenska och utländska. Andra förekommande arbetsuppgifter är kontrollrutiner, avstämningar och bokslutsarbete med mera.

Då vi arbetar gemensamt som grupp kan också andra ekonomiadministrativa uppgifter ingå. Det kan på sikt också bli aktuellt att få ett fördjupat ansvar inom något område av våra arbetsuppgifter. Gruppen tillämpar arbetsrotation inom sina ansvarsområden vilket ger både bredd och omväxling i arbetsuppgifterna.

Bakgrund
Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning, alternativt annan utbildning eller erfarenhet som bedöms som likvärdig. Eftergymnasial ekonomiutbildning är meriterande. Du ska ha erfarenhet av ekonomiadministration, exempelvis fakturahantering, kontoavstämningar och komplexa kund- och leverantörsreskontror. Det är meriterande om erfarenheten av ekonomiadministration är från en statlig myndighet och om du har erfarenhet av arbete i UBW (Agresso). Du är en van IT-användare och du uttrycker dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift.

Dina personliga egenskaper
För att vara framgångsrik i denna roll är du lätt att samarbeta med, kan skapa dialog, är ansvarskännande och gillar att ge god service. Vi förutsätter att du har en stark laganda men att du också kan arbeta självständigt. Andra viktiga egenskaper är förmåga att balansera kvalitet och produktivitet, att vara metodisk och ordningsam och kan tillämpa riktlinjer och instruktioner. Du tycker om att lära dig nya saker, kan ta emot och vidareförmedla kunskap och du är prestigelös, engagerad och bidrar till ett trivsamt arbetsklimat.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Sista dag att ansöka är 2022-11-14
Anställningsform: Tillsvidare
Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse
Enhet: Planerings- och ekonomifunktionen
Diarienummer: 2.4.1-2022-086320

Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Vi värdesätter mångfald och välkomnar sökande med olika bakgrund.

Goda förutsättningar för balans i livet är viktigt för oss och vi tillämpar flextid och förmånliga villkor gällande bland annat semester. För att främja ett hållbart arbetsliv erbjuder vi friskvårdsbidrag samt möjlighet till friskvård på arbetstid. I den mån arbetsuppgifterna tillåter kan det finnas möjlighet att delvis arbeta på distans efter överenskommelse med chef.

Läkemedelsverket är en bevakningsansvarig myndighet, vilket innebär att vi genomför vissa bakgrundskontroller i samband med rekryteringar. Du kommer vid en eventuell intervju att behöva styrka din identitet samt uppvisa examensbevis och relevanta intyg.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Du är välkommen att kontakta Anna Tåström Forsberg, direktör för Verksamhetsstöd och tf. direktör Planerings- och ekonomifunktionen. Du kan även kontakta de fackliga företrädarna Hanna Bremer, Saco och Pia Wictor, ST. Vi finns alla på telefon 018-17 46 00 eller nås genom e-post fornamn.efternamn@lakemedelsverket.se

Välkommen med din ansökan!
Denna rekrytering sker helt genom Läkemedelsverkets försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Läkemedelsverket

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Läkemedelsverket (org.nr 202100-4078), http://www.lakemedelsverket.se/

Jobbnummer
7110976

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Läkemedelsverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Läkemedelsverket: