Ekonomi- och orderadministratör med start omgående!
Placera Personal AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Vi söker en social och driven medarbetare inom ekonomi och order - mycket gärna med erfarenhet av systemet Jeeves!
Vår kund är ett världsledande företag i sin bransch och har sitt huvudkontor i mycket fräscha lokaler mitt i city. En av medarbetarna är på föräldraledighet och vi söker nu en konsult för ett fem månaders uppdrag med start omgående. Du blir anställd av Placera Personal och har ditt uppdrag i ett trevligt team hos vår kund.
Tjänsten
Som ekonomi- och orderadministratör hos vår kund tillhör du ekonomiavdelningen, som består av ca 7 personer. Du jobbar nära produktionsteamet och har dagligen kontakt med säljare som finns runt om i världen varför goda kunskaper i engelska är ett krav. De huvudsakliga arbetsuppgifter rör fakturahantering och orderadministration men även en del receptionsuppgifter ingår i tjänsten (rengöra kaffemaskinerna, öppna dörren, boka bud, ta emot försändelser etc.)
Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomi- och orderadministratör har du bland annat nedan arbetsuppgifter.
På ekonomiavdelningen:
* Hantering leverantörsfakturor i systemet Jeeves såsom: fakturakontering, sätta attestkedja, fakturagranskning och kontroll samt matchning leverantörsfakturor mot inköpsorder
På orderavdelningen:
* Processa inkommna ordrar för olika bolag i systemet Jeeves
* Lägga PO inom koncernen
* Fakturera, kreditfakturering
* Proformafakturor
* Stämma av pris och leveranstider, ev informera kund
* Hantering garantiärenden/returhantering
* Konversation med säljare och kunder i hela världen
Publiceringsdatum2017-03-07KvalifikationerFör att passa i rollen som ekonomi- och orderadministratör ser vi att du har följande bakgrund:
* Gymnasieutbildning
* Erfarenhet av liknande arbete
* Mycket goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift
* Goda kunskaper i franska och/eller tyska är meriterande
* Goda kunskaper i Jeeves är starkt meriterande
* Goda kunskaper i Excel och Word är ett krav
Du drivs av att göra ett noggrant arbete och söker självständigt den information du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett kvalitativt och ordentligt sätt. Du tycker det är roligt med många kontaktytor och har en ödmjuk och serviceinriktad profil.
Känner du igen dig och vill bli del av ett glatt och trivsamt gäng? Välkommen med din ansökan redan idag!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid, kontorstider kl 8-17 / Start omgående - tom 31 augusti 2017
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnn Nilsson 08-586 22 708
FöretagPlacera Personal AB
AdressPlacera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista
KontorsadressKista Science Tower
Jobbnummer 3360979
Observera att sista ansökningsdag har passerat.