Ekonomi + system = rätt roll för dig?
Visma Software AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2022-07-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomi + system = rätt roll för dig?" (publicerad 2022-08-24) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Visma Software AB i Stockholm,
Sundbyberg,
Sollentuna,
Uppsala,
Enköping eller i
hela Sverige Visma Software är en del av Visma koncernen som är en ledande leverantör av affärskritisk programvara för ett mer effektivt och motståndskraftigt samhälle. Genom att förenkla och automatisera arbetet för företag och organisationer i alla storlekar förbättrar vi människors vardag. Koncernen utgörs av 13 600 fantastiska kollegor i över 200 bolag. Med över 1 100 000 privata och offentliga kunder i Norden, Benelux, Central- och Östeuropa och Latinamerika och en nettoomsättning på 1 741 miljoner euro 2020, är vi fast beslutna att göra morgondagen bättre än idag.
I början av din karriär och vill kombinera dina intressen för ekonomi, problemlösning, systemfrågor och kundservice - allt i en och samma roll? Arbeta med support av ett storsäljande affärssystem som just nu är mitt uppe i en spännande molnresa.
Vi söker dig som är bosatt i Malmö eller Stockholm, och är taggad på att göra Visma Control Product Line ännu bättre!
Den här rollen passar dig som... Lockas av "yes"-känslan när du förstår och kan lösa tekniska problem
Är taggad på att hela tiden lära nytt, söka info och själv få driva ditt arbete framåt
Gillar att vara en go-to person för både kollegor och kunder
Sporras av glädjen och uppskattningen du får när du löser någons problem
Trivs bäst att jobba som ett lag där ni delar kunskap, bollar ärenden och stöttar varandra
Söker möjlighet att vara med och påverka våra systemlösningar till det bättre
Vill bidra till att göra ekonomihantering effektivare, smidigare och mer automatiserad
Vad ingår i din roll? Du kommer att ingå i ett team på 10 personer som jobbar med 1st och 2nd line applikationssupport för Visma Softwares produkter. Du kommer att hantera inkommande ärenden som kommer in till oss via telefon och mejl. Det kan handla om alltifrån problem att logga in eller behörigheter som saknas till felmeddelanden i systemet, felaktiga värden i rapporter eller en budget som har försvunnit.
Vid sidan av våra supportärenden arbetar vi också proaktivt med utbildning i våra system och att bygga self-service material till våra kunder. För den som är driven och vill så finns alla möjligheter att på sikt ta på sig extra arbetsuppgifter och/eller sidoprojekt.
Vi vill hela tiden ligga i framkant och då är kompetensutveckling A och O. Som del av vårt team får du insyn om systemet och kring våra kunders önskemål, behov och feedback. Vi har ett nära samarbete med våra andra avdelningar inom utveckling, sälj och konsultverksamhet. Förutom att dela med dig av din kunskap och svara på frågor ser vi gärna att du även kommer med förslag kring hur vi kan förbättra våra produkter och vår verksamhet.
Vem söker vi? Vi söker dig som är i början av din karriär och är intresserad av ekonomisystem. Du tar dig an dina uppgifter med ett eget driv att föra arbetet framåt och som brinner för problemlösning. Du är serviceminded och kvalitetsmedveten, och trivs som bäst att arbeta som en del av ett team.
Dessutom vill vi att du:
Har förståelse för operativsystem, databashantering och SQL
Har kunskaper inom ekonomi och redovisning
Kan kommunicera bra på svenska och engelska, tal som skrift
Har du sedan tidigare erfarenhet av en supportroll och/eller av Vismas produkter ser vi det som meriterande, men det är inte ett krav. Om du dessutom tycker det är roligt med merförsäljning och att hitta vägar att maximera kundnöjdhet ser vi det som ett extra plus!
Ansökan Du söker tjänsten genom att bifoga CV alternativt en länk till din LinkedIn-profil och svara på frågorna i ansökningsformuläret. I denna process kommer vi först gå igenom alla ansökningar efter sista ansökningsdag. Läs mer om vårt Privacy Statement här:
https://www.visma.com/privacy-statement/ Vid frågor om rollen är du varmt välkommen att kontakta: Liv Winterberg, Customer Success Manager, på
liv.winterberg@visma.com / +46101412627.
Vi ser fram emot att höra från dig!
Om Visma Software Visma Software AB är ett mjukvarubolag inom den framgångsrika techkoncernen Visma. Vi är en ledande leverantör inom affärssystem till medelstora och stora företag i Sverige. Vårt uppdrag är att genom innovation göra ekonomihantering, verksamhetsuppföljning, e-handel och personaladministration både enklare och roligare. Allt för att våra kunder ska behöva lägga minimal tid på administration och mer tid på att utveckla sin core business. Vi är totalt cirka 180 anställda runt om i Sverige, Rumänien, Polen, Norge och Slovakien.
Läs mer om Visma Control, en av de produkter du kommer arbeta med på vår hemsida:
https://www.visma.se/ekonomisystem/ekonomisystem-i-molnet/Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2022-07-14Ersättning•
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-08-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVisma Software AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Visma Software AB (org.nr 556567-5906),
http://www.visma.se/karriar Kontakt Liv Winterberg
+46 0101412627 Jobbnummer 6822568
Observera att sista ansökningsdag har passerat.