Ekonom till Redovisningsfunktionen
Umeå kommun / Ekonomiassistentjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Umeå kommun i Umeå,
Vindeln eller i
hela Sverige Du kommer bland annat att arbeta med sedvanliga arbetsuppgifter i leverantörsreskontran. Förekommande arbetsuppgifter är:
• Leverantörsfakturahantering
• Export/import av betalfiler
• Upplägg av leverantörer
• Utredningar
• Utlandsfakturor
• EU-moms
Du kommer också att vara delaktig i införandeprojektet när ett nytt ekonomisystem införs i januari år 2019. Vid införandet kommer du att arbeta med integrationen av inköps- och fakturahanteringssystemet Visma Proceedo. Ovanstående arbetsuppgifter kräver goda IT-kunskaper och god förståelse för hur olika IT-system fungerar och integrerar.
Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen att utföras i samarbete med medarbetare inom Redovisningsfunktionen samt övriga medarbetare som arbetar i inköpsprocessen.
I din kommande roll är det viktigt att du har förmåga att utveckla och förbättra arbetssätt och strukturer inom hela inköpsprocessen. Du har en god förmåga att få med dig andra människor i arbetet för att skapa engagemang och samsyn. Som person ska du ha ett systematiskt och strukturerat arbetssätt för att kunna hantera såväl övergripande frågor som detaljfrågor.
Tjänsten innebär kontakter både inom och utanför kommunens verksamheter.
Vi söker dig som har examen från Universitet/Högskola inom området Redovisning och/eller IT. Det är ett krav att du har erfarenhet av arbete inom redovisningsområdet och goda kunskaper i excel.
Meriterande är erfarenhet av arbetsuppgifter inom leverantörsreskontra och dokumenterad erfarenhet av arbete med utveckling av IT-stöd.
Dina personliga egenskaper är viktiga och vi vill att du är kommunikativ, tar egna initiativ, är noggrann och strukturerad. Det är viktigt att du trivs med att arbeta i team. Du ska vara nytänkande och orädd i problemlösningssituationer.
Bifoga personligt brev och cv i din ansökan.
Kommunen har en funktionsindelad organisation som består av fem verksamhetsområden: Tillväxt, Samhällsbyggnad, Utbildning, Stöd och omsorg och Äldreomsorg. Därtill finns stödfunktioner för administration, ekonomi, IT, kommunikation och personal.
Ekonomiavdelningen har cirka 75 medarbetare som leds av en ekonomidirektör. Du kommer i din nya roll att organisatoriskt tillhöra Ekonomiavdelningens Redovisningsfunktion och dina arbetsuppgifter ingår som en del i inköpsprocessen. Inköpsprocessen är sedan april 2016 Umeå kommuns gemensamma arbetssätt för att anskaffa varor och tjänster.
Varaktighet, arbetstid
Anställningsform: Tillsvidareanställning, heltid Tillträdesdag: Snarast
Publiceringsdatum2017-08-25Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-05
Ange följande referens när du ansöker: STÖD:2017:45
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMonica Fryxå 070-646 11 60
FöretagUmeå kommun
AdressUmeå kommun
Umeå kommun
90184 UMEÅ
KontorsadressSkolgatan 31 A
Jobbnummer 3661786
Observera att sista ansökningsdag har passerat.