Ekonom till omsorgsförvaltningen

Växjö kommun, Omsorgen / Redovisningsekonomjobb / Växjö
2012-06-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonom till omsorgsförvaltningen" (publicerad 2017-10-11) ⬅️


Visa alla redovisningsekonomjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Växjö kommun, Omsorgen i Växjö, Sävsjö eller i hela Sverige

Omsorgsförvaltningens uppgift är att ge bästa möjliga omsorg, stöd och vård till äldre personer, till personer med funktionsnedsättning och till personer som behöver hemsjukvård. Förvaltningen har cirka 2 300 anställda inom bland annat hemvård, äldreboende, personlig assistans, boendestöd, boende för personer med funktionsnedsättning, daglig verksamhet samt hemsjukvård. De största yrkesgrupperna är undersköterskor, vårdare, personliga assistenter och sjuksköterskor. Vi anser att mångfald och jämn könsfördelning ökar kvaliteten på den omsorg och vård som vi erbjuder. Förbättringsarbete är en naturlig del i vardagen.

Publiceringsdatum
2012-06-04

Arbetsuppgifter
Ekonomiavdelningen består av 15 medarbetare och har som uppgift att stötta förvaltningens enheter i det ekonomiska arbetet. Inom ekonomiavdelningen finns bl.a. ett team bestående av sex ekonomer, dit vi nu söker en ny medarbetare.

Arbetsuppgifterna består av:

Ekonomistyrning: Budget, resursfördelningssystem och intern kontroll.

Redovisning: Årsredovisning, delårsbokslut och månadsrapporter.

Analyser och jämförelser: Räkenskapssammandrag (RS), nyckeltal och jämförelsenätverk.

Stöd: Utbildning och stöd till enheter och avdelningar.

Avtal och upphandling: Vi arbetar med Lagen om offentlig upphandling (LOU) och Lagen om valfrihetssystem (LOV).

Kvalifikationer
Vi söker dig som har civilekonomexamen eller motsvarande annan ekonomisk examen på högskolenivå, med flera års yrkeserfarenhet. Erfarenhet från kommunal eller landstingskommunal ekonomi är meriterande liksom erfarenhet av arbete med ekonomi- och målstyrning i offentlig sektor. Du bör ha goda kunskaper i redovisning och vana av att arbeta självständigt. För att bli framgångsrik i rollen krävs det att du är pedagogisk, strukturerad, noggrann och har förmåga att se ekonomin i ett helhetsperspektiv. Du bör ha en god analytisk förmåga, driv och engagemang samt ett konsultativt förhållningssätt som gör det lätt att skapa goda relationer såväl internt som externt med en känsla för service och tillgänglighet. Du bör trivas med ett ständigt pågående utvecklings- och förändringsarbete. Du bör vara duktig på att uttrycka dig väl, såväl i tal som i skrift. Vi förutsätter att du har god datavana.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast.

Ersättning
Månadslön Vi tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-06-19
Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av ålder, kön och utländsk bakgrund.
Vi ber dig att i första hand söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår bedömning av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
Om du inte har möjlighet att söka digitalt så skicka din ansökan till:
Växjö kommun
Omsorgsförvaltningen
Ingalill Roos
Box 1222
351 12 VÄXJÖ
Vänligen uppge referensnummer på ansökan.
CV- och annonsförsäljare undanbedes.
Ange följande referens när du ansöker: OMS 147/11
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Per Elmgren, 0470-432 56

Facklig kontakt
Eva Sahlström, 0470-43007

Företag
Växjö kommun, Omsorgen

Adress
Växjö kommun, Omsorgen
Box 1222
35112 Växjö

Jobbnummer
1262786

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Växjö kommun, Omsorgen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Växjö kommun, Omsorgen: