Ekonom med fokus på fakturering

Jurek Rekrytering & Bemanning / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Om verksamheten

Palette Software & Consulting AB är marknadsledande på elektronisk hantering av leverantörsfakturor med en egenutvecklad produkt, PaletteArena, som hjälper kunderna att koppla ihop inköp, faktura och avtal " från beställning till betalning". Bolaget har mer än 2000 kunder från små till stora företag i alla branscher, kunder i 34 länder och återförsäljare i Europa, Nordamerika, Australien och Asien. Gruppen har verksamhet i Nacka, Eskilstuna, Malmö, Falun, Östersund, Odense, Köpenhamn, Helsingfors, Oslo och Boston. Gruppen har en omsättning på drygt 100 MSEK och ca 100 anställda.

Funktionen fakturering finns idag uppdelat på vårt Stockholm samt Malmökontor men vi vill flytta denna helt till kontoret i Stockholm. Personen i Malmö kommer att gå i pension hösten 2016.

Publiceringsdatum
2016-01-04

Dina arbetsuppgifter
Ekonomiavdelningen består i dagsläget av fem personer (en ekonomichef, en redovisningsansvarig, två ekonomer med fokus på fakturering och en som arbetar med kontorsadministration).

Funktionen fakturering består av två personer och ni kommer arbeta tätt tillsammans. I rollen som ekonom med fokus på fakturering kommer du att självständigt ansvara och utföra fakturering, intäktsredovisning, bokslut och kundreskontra. I faktureringsarbetet kommer du ha mycket kontakt internt med säljare, chefer, projektledare, både i Sverige och internationellt. Du kommer även ha viss kontakt med kunder. Dessutom kommer du arbeta med inbetalningar, indrivning av fordringar, påminnelser m.m. tillsammans med din närmaste kollega. Exakt fördelning mellan dig och din kollega kommer anpassas efter profil, arbetsbörda samt justeras över tiden. Du kan även komma att vara behjälplig med andra löpande uppgifter som är förekommande på en ekonomiavdelning. Tjänsten kommer att variera över tiden efter hand som bolaget växer och förändras.

De system du kommer att arbeta i initialt är Palette Arena, Visma Control, PX Control samt SuperOffice.

Vem är du?

Vi söker dig som är gymnasieekonom eller motsvarande med några års erfarenhet av självständigt arbete med fakturering, reskontra och redovisning. Faktureringen är komplex och kräver att du är vaken och intresserad av "hela affären". Du har kunskaper inom redovisning samt behärskar både engelska och svenska i tal och skrift. Vidare har du goda kunskaper i Excel och erfarenhet från minst ett ekonomisystem. Gillar du systemfrågor och är "orädd" för teknikfrågor är det meriterande. Extra bonus om du har erfarenhet från PX Control. Du ska gärna ha erfarenhet av projektredovisning, helst inom IT branschen och extra fördel om du tidigare arbetat inom någon form av mjukvarubolag.

Som person är du strukturerad, noggrann och kan ta egna initiativ när det behövs. Du räds inte heller förändringar och gillar att jobba i en dynamisk miljö. Vi ser gärna att du även är en lojal och prestigelös person som tar stort ansvar och inte är rädd för att hugga i där det behövs. Du arbetar självständigt men drar dig inte för att fråga när det behövs.

Du erbjuds

Du erbjuds en tjänst som ekonom hos Palette där du får möjlighet att arbeta fokuserat inom ett område. Du kommer att sätta egen prägel på tjänsten och sköta arbetat på bästa lämpliga sätt tillsammans med din närmsta kollega. Utöver det får du vara en del av ett trevligt och sammansvetsat team på Palettes huvudkontor. Idag har Palette sitt huvudkontor i Nacka, men från och med augusti 2016 kommer huvudkontoret att flytta till Stockholms City. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på 100 % och tillträde för tjänsten är så snart som möjligt enligt överenskommelse. I denna rekryteringsprocess samarbetar Palette med Jurek Rekrytering & Bemanning. För mer information kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Alexandersson på tel: 0733-33 00 10 alternativt malin.alexandersson@jurek.se .

Du är välkommen att söka denna tjänst via vår hemsida: www.jurek.se; vi tar inte emot ansökningar via e-post. Skicka in din ansökan idag då vi intervjuar löpande!

Start:

Omgående eller enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag

Vi intervjuar löpande. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-30
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 3234
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Alexandersson malin.alexandersson@jurek.se

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2599403

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning: