Ekonom

CityAkuten Centraladministration / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
2016-04-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonom" (publicerad 2016-12-14) ⬅️


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos CityAkuten Centraladministration i Stockholm

Om CityAkuten i Praktikertjänst AB
Vill du arbeta med professionell, högkvalitativ vård?

Välkommen till oss på CityAkuten!

CityAkuten har sedan 1983 bedrivit akut- och specialistsjukvård, hälsovård och tandvård i Stockholm och på flera andra orter. Ungefär 520 anställda hjälps åt att ge bästa tänkbara vård. Här ingår närakuter, akutmottagning, specialistläkarmottagning, husläkarmottagning, vaccination- och resemedicinskt center, försäkringsmottagning och tandakut.

CityAkuten omsätter ca 325 miljoner kronor och är ett helägt dotterbolag i Praktikertjänst. CityAkuten arbetar på uppdrag av Stockholms läns landsting samt Landstinget i Uppsala län.

Om CityAkuten Centraladministration
Som ekonomichef kommer du att ingå i den centrala administrationen för CityAkuten.

Publiceringsdatum
2016-04-21

Dina arbetsuppgifter
Att vara Ekonomichef innebär att leda det ekonomiska och finansiella arbetet genom planering, styrning och uppföljning för att säkerställa företagets ekonomiska utveckling.

Detta innebär ansvar för:
• löpande redovisning, fakturering och betalning
• månads-, årsbokslut och likviditetsplaner
• budgetering och prognostisering
• finansiella och ekonomiska riktlinjer
• avtalshantering
• stöd och coachning till personalen på ekonomiavdelningen
• säkerställa en god arbetsmiljö på den egna enheten

Övrig information
Som ekonomichef rapporterar du direkt till VD och ingår i CityAkutens ledningsgrupp.

Det ingår ett personalansvar för ca 6 personer som arbetar på ekonomiavdelningen.

Kvalifikationer
Högskoleutbildning inom ekonomi, exempelvis civilekonom eller annan relevant akademisk examen.

Erfarenhet av affärsförhandlingar är meriterande.

Mycket goda kunskaper i Excel samt i Officepaketet.

Dina personliga egenskaper
Drivkraft och vilja att kontinuerligt arbeta med förbättrings- och utvecklingsarbete.
Målinriktad och uthållig när det gäller att nå hög kvalité.
Förmåga att på ett pedagogiskt sätt informera och kommunicera kring miljö- och kvalitetsfrågor.
Det ska vara en självklarhet att arbeta enligt CityAkutens värdegrund "Kunden i fokus genom ansvar och arbetsglädje".

Varaktighet, arbetstid
40 timmar per vecka. Tillträde: Enligt överenskommelse. Tillsvidare med provanställning.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-06
Ange följande referens när du ansöker: 46-556077-2419-D038
Ansökan kan skickas till e-postadress: inger.nerell@cityakuten.se

Kontakt
Inger Nerell 010-601 01 42 inger.nerell@cityakuten.se

Företag
CityAkuten Centraladministration

Adress
CityAkuten Centraladministration
Olof Palmes Gata 9
11137 Stockholm

Kontorsadress
Olof Palmes Gata 9

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2798424

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från CityAkuten Centraladministration

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos CityAkuten Centraladministration: