Ekonom
CityAkuten Centraladministration / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
2016-04-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonom" (publicerad 2016-12-14) ⬅️
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos CityAkuten Centraladministration i Stockholm Om CityAkuten i Praktikertjänst AB
Vill du arbeta med professionell, högkvalitativ vård?
Välkommen till oss på CityAkuten!
CityAkuten har sedan 1983 bedrivit akut- och specialistsjukvård, hälsovård och tandvård i Stockholm och på flera andra orter. Ungefär 520 anställda hjälps åt att ge bästa tänkbara vård. Här ingår närakuter, akutmottagning, specialistläkarmottagning, husläkarmottagning, vaccination- och resemedicinskt center, försäkringsmottagning och tandakut.
CityAkuten omsätter ca 325 miljoner kronor och är ett helägt dotterbolag i Praktikertjänst. CityAkuten arbetar på uppdrag av Stockholms läns landsting samt Landstinget i Uppsala län.
Om CityAkuten Centraladministration
Som ekonomichef kommer du att ingå i den centrala administrationen för CityAkuten.
Publiceringsdatum2016-04-21Dina arbetsuppgifterAtt vara Ekonomichef innebär att leda det ekonomiska och finansiella arbetet genom planering, styrning och uppföljning för att säkerställa företagets ekonomiska utveckling.
Detta innebär ansvar för:
• löpande redovisning, fakturering och betalning
• månads-, årsbokslut och likviditetsplaner
• budgetering och prognostisering
• finansiella och ekonomiska riktlinjer
• avtalshantering
• stöd och coachning till personalen på ekonomiavdelningen
• säkerställa en god arbetsmiljö på den egna enheten
Övrig information
Som ekonomichef rapporterar du direkt till VD och ingår i CityAkutens ledningsgrupp.
Det ingår ett personalansvar för ca 6 personer som arbetar på ekonomiavdelningen.
KvalifikationerHögskoleutbildning inom ekonomi, exempelvis civilekonom eller annan relevant akademisk examen.
Erfarenhet av affärsförhandlingar är meriterande.
Mycket goda kunskaper i Excel samt i Officepaketet.
Dina personliga egenskaperDrivkraft och vilja att kontinuerligt arbeta med förbättrings- och utvecklingsarbete.
Målinriktad och uthållig när det gäller att nå hög kvalité.
Förmåga att på ett pedagogiskt sätt informera och kommunicera kring miljö- och kvalitetsfrågor.
Det ska vara en självklarhet att arbeta enligt CityAkutens värdegrund "Kunden i fokus genom ansvar och arbetsglädje".
Varaktighet, arbetstid
40 timmar per vecka. Tillträde: Enligt överenskommelse. Tillsvidare med provanställning.
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-06
Ange följande referens när du ansöker: 46-556077-2419-D038
Ansökan kan skickas till e-postadress:
inger.nerell@cityakuten.seKontaktInger Nerell 010-601 01 42
inger.nerell@cityakuten.seFöretagCityAkuten Centraladministration
AdressCityAkuten Centraladministration
Olof Palmes Gata 9
11137 Stockholm
KontorsadressOlof Palmes Gata 9
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2798424
Observera att sista ansökningsdag har passerat.