Duktiga 1st line supporttekniker sökes!

Experis IT Huvudkontor / Supportteknikerjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis IT Huvudkontor i Linköping, Mjölby, Finspång, Norrköping, Kumla eller i hela Sverige

Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Experis IT konsultverksamhet växer - nu söker vi 1st line supporttekniker.
Experis är ett konsult- och rekryteringsbolag med fokus på specialister inom IT, Engineering, Finance och Executive. Vi vänder oss till dig som är chef eller specialist och som vill ta nästa steg i karriären. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Publiceringsdatum
2015-08-26

Dina arbetsuppgifter
Den primära uppgiften är hjälpa slutanvändare med IT relaterade problem via telefon. Användare kan även kontakta desken via e-mail eller serviceportaler, vilket innebär att man arbetar ungefär halva dagen med att ta emot samtal och registrera ärenden medan andra delen av arbetsdagen ägnas åt att ringa ut på befintliga ärenden i en så kallad Back Office funktion. Det vanligaste ärendet man hanterar i Service Desk är lösenordåterställning eller accessproblem till miljön via fjärranslutningar eller liknande. Detta följs av konfigurationsfel i Microsoft Office paketet eller i Windows. Men det kan även innebära identifiering av hårdvaruproblem eller basal nätverksfelsökning.

Vem är du?
Service Desk är ansiktet mot kunden och dess slutanvändare, det är därför väldigt viktigt att kunna leverera ett bra kundbemötande. Det nås genom att ha ett brinnande supporthjärta men även ha en förståelse för vad det innebär att vara en del av en supportorganisation. Att bara vara trevlig mot slutanvändarna är inte tillräckligt för att en servicedesk ska vara framgångsrik. Det är även att skallkrav att du kan tänka dig att arbeta skift.
Då det inte endast är svensktalande kunder så behöver du ha goda kunskaper i engelska i både tal och skrift.
Du ska vara bara svensk medborgare och klara FMV's RK2-klassning.

För att vara rätt person för denna tjänst så är det viktigt att följande ord passar in på dig som person:

Du är flexibel och kan anpassa dig efter kundens behov samtidigt som du kan hantera förändringar på ett bra sätt. I arbetet krävs det att du både kan arbeta självständigt och i grupp. Du brinner för teknisk support, problemlösning och ha gärna kundkontakt via telefon.

Vad kan vi erbjuda dig?
Experis är specialisten på specialister inom IT, Engineering, Finance och Executive. Vi ger specialister möjlighet att växla upp eller byta spår i sin yrkesbana. På Experis IT får du som konsult kompetensutveckling genom längre kvalificerade uppdrag. Vi har flertalet av Sveriges mest attraktiva företag som kunder och vår uppgift är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag.

Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus med ett långsiktighet engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Experis värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktperson för detta jobb
Välkommen med din ansökan till Experis, specialisten på specialister. Urval sker löpande då uppdraget ska tillsättas omgående. Har du frågor om rollen som konsult på Experis IT är du välkommen att kontakta Talent Sourcer Nicolina Johansson på nicolina.johansson@se.experis.com

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-09-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Nicolina Johansson

Företag
Experis IT Huvudkontor

Adress
Experis IT Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2406286

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis IT Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis IT Huvudkontor: