Driven finsktalande Credit Controller
Adecco Sweden AB; Office & HR, Stockholm / Redovisningsekonomjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Upplands Väsby,
Sollentuna,
Täby,
Upplands-Bro,
Vallentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB; Office & HR, Stockholm i Upplands Väsby,
Stockholm eller i
hela Sverige Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda. Globalt så sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag och ger ca 3 miljoner människor jobb under ett år. Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.
Adecco Stockholm Finance & Legal är ett affärsområde med tjänster hos kunder inom bank- och försäkringsbranschen, hos finansbolag, advokat- och juristbyråer samt på olika ekonomiavdelningar, finansavdelningar och juristavdelningar.
Nu söker vi på Adecco Finance & Legal en finsktalande Credit Controller till uppdrag hos kund i Upplands Väsby
Publiceringsdatum2010-09-03Dina arbetsuppgifterDina arbetsuppgifter innebär ansvar för bevakning av ett antal kunder, påminnelser och vid behov inkasso, kreditbedömning, kreditförsäkring, underhåll av kunddata och i viss utsträckning bokning av inbetalningar i vår kunds affärssystem. Du kommer att ingå i ett team som hanterar kundreskontra och kundbevakning. Övriga arbetsuppgifter är;
• Bevakning och avstämning av kundkonton
• Hantering av kassarabatt
• Processförbättring
• Påminnelser
• Räntefakturering
• Ordersläpp
• Samverka med kollegor internt
ErfarenheterDu har tidigare jobbat med ekonomi, både kund- och leverantörsreskontra, samtidigt har du grundläggande kunskaper i företagsekonomi och redovisningsprinciper.
Vidare har du högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande samt talar och skriver flytande svenska, finska och engelska.
Dina personliga egenskaperStor vikt kommer att läggas vid din personlighet. Vi ser en ambitiös kandidat som gillar ett högt tempo och trivs med många bollar i luften. Du är utåtriktad och ordningsam samt har ett sinne för siffror.
Att jobba som konsult innebär många möten med nya människor och du kommer att trivas om du har lätt att ta kontakt, gillar okända miljöer och nya branscher! Du tycker om att komma med idéer, hjälpa andra och vet vad du kan tillföra.
Vi erbjuder
Beroende på vad du vill och kan ger vi dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Konsultrollen kommer att ge dig massa ny erfarenhet, spännande inblickar i olika verkligheter och ett ständigt växande kontaktnät.
Vi tycker att det är viktigt att våra medarbetare mår bra och vi bidrar till detta bl.a. genom friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. Du omfattas även av försäkringar och har tillgång till företagshälsovård.
Fakta om anställningen
Tjänsten som Credit Controller ska tillsättas omgående för ett år framöver och avser heltid.
Som konsult är du tillsvidareanställd i Adecco Sweden och jobbar via olika uppdrag som matchar din kompetens.
Ansök
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida
www.adecco.se och ansöker därifrån.
Vid frågor om tjänsten kontakta Konsultchef Helena Ekström på 08-598 986 12
Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta RA Elinor Eliasson på tel 08-598 983 04
Välkommen att söka!
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagAdecco Sweden AB; Office & HR, Stockholm
AdressAdecco Sweden AB; Office & HR, Stockholm
Box 12127
10224 Stockholm
KontorsadressKungsgatan 60
Stockholm
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-100 500
Jobbnummer 725232
Observera att sista ansökningsdag har passerat.