Driven ekonomiassistent i början av sin karriär!
Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm / Ekonomiassistentjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Upplands Väsby,
Sollentuna,
Täby,
Upplands-Bro,
Vallentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm i Upplands Väsby,
Sollentuna,
Täby,
Upplands-Bro,
Järfälla eller i
hela Sverige Nu behöver vi på Adecco Finance & Legal en ekonomiassistent till stort företag i Upplands Väsby
Publiceringsdatum2011-03-11ArbetsuppgifterAtt jobba som ekonomiassistent inom Customer Claims Group hos vår kund innebär administrativa arbetsuppgifter inom ekonomi för kompensation till kund. Du ansvarar för att kunderna kompenseras enligt avtal. Detta görs genom att du har hand om;
• Betalning/kreditering av bonus, sälj- och marknadsföringsstöd
• Ta emot, kontrollera och registrera kundärenden som avser avtalad kompensation. Det är antingen fakturor avseende bonus och marknadsstöd eller Excel-filer med underlag för kreditering, från kunderna
• Att undersöka och utreda eventuella avvikelser.
• Vidta åtgärder för att kompensation till kund ska ske i tid
• Samverka med kollegor internt
• Viss kontakt med kunder, via telefon och e-mail
ErfarenheterFör att du ska trivas i denna roll ser vi att du har ca ett års erfarenhet av ekonomiarbete. Meriterande är om du har jobbat i internationellt bolag. Krav är att du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.
Dina personliga egenskaperSom person är du driven och trivs i en organisation med högt tempo! Du är kommunikativ och utåtriktad, samt gillar att jobba i team.
Att jobba som konsult innebär många möten med nya människor och du kommer att trivas om du har lätt att ta kontakt, gillar okända miljöer och nya branscher! Du tycker om att komma med idéer, hjälpa andra och vet vad du kan tillföra.
Vi erbjuder
Ett spännande och utvecklande uppdrag där du ingår i ett team som hanterar avtalade kompensationer till kund - Customer Claims Group. Här har Du trevliga och duktiga kollegor som gillar att jobba i en bransch där det går undan!
Beroende på vad du vill och kan ger vi dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Konsultrollen kommer att ge dig många nya erfarenheter, spännande inblickar i olika verkligheter och ett ständigt växande kontaktnät.
Vi tycker att det är viktigt att våra medarbetare mår bra och vi bidrar till detta bl.a. genom friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. Du omfattas även av försäkringar och har tillgång till företagshälsovård.
Fakta om anställningen
Tjänsten som ekonomiassistent/Customer Claims Administrator ska tillsättas 1 april och avser heltid med sedvanliga kontorsarbetstider. Uppdraget beräknas pågå till sista augusti med chans till förlängning.
Som konsult är du tillsvidareanställd i Adecco Sweden och jobbar via olika uppdrag som matchar din kompetens.
Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. Adecco Stockholm Finance & Legal är ett affärsområde med tjänster hos kunder inom bank- och försäkringsbranschen, hos finansbolag, advokat- och juristbyråer samt på olika ekonomiavdelningar, finansavdelningar och juristavdelningar.
Ansök
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida
www.adecco.se och ansöker därifrån eller klicka på följande länk:
http://adecco.se/pages/jobad.aspx?adid=1292077Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Rekryteringsansvarig Elinor Eliasson på tel: 08-598 983 04
Välkommen att söka!
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagAdecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm
AdressAdecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm
Box 12127
10224 Stockholm
KontorsadressKungsgatan 60
Stockholm
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-100 500
Jobbnummer 873573
Observera att sista ansökningsdag har passerat.