Driven Ekonomiassistent - En 50%-Ig Tjänst Till Tomp

Personalpoolen Mellansverige AB / Ekonomiassistentjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Personalpoolen Mellansverige AB i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige

Personalpoolen är totalleverantör inom området rekrytering, bemanning samt olika interimslösningar. Vi har kontor i Örebro och har hela Sverige som arbetsområde. Vi har funnits sedan 2003 och under de här åren har vi rekryterat och bemannat personer till både statliga myndigheter och till näringslivet.

TOMP Beer Wine & Spirits grundades våren 2004 av Tommy Olsson och Mikael Pettersson. Namnet TOMP kommer från ägarna och grundarnas initialer. Idag drivs företaget av 4 operativa delägare, varav grundarna är 2 av dessa.

TOMP säljer och marknadsför en rad olika alkoholhaltiga varumärken i Sverige genom framförallt Systembolaget, restauranggrossister, pubar, barer, nattklubbar och hotell. Vi arbetar idag med ca 50 st samarbetspartners runt om i världen som förser oss med fantastiska drycker.

TOMP har på endast drygt 10år blivit ett av Sveriges största och viktigaste privatägda importföretag på den svenska marknaden och omsätter ca 110 mkr. Vi är idag ca 15 anställda, varav drygt hälften utgår från huvudkontoret i Örebro.

Vi är ett företag där flexibilitet är vårt främsta ledord och vi är mycket måna om att både våra kunder och medarbetare ska känna glädje av att jobba med, och hos TOMP.

Nu söker vi en driven ekonomiassistent till en 50%-ig tjänst som kommer att arbeta tätt tillsammans med bl a vår ekonomichef, Lotta.

Exempel på arbetsuppgifter:

Löpande bokföring, avstämningar mot månads- kvartals- och årsbokslut

Kontrollera in- och utgående saldotransaktioner

Stämma av och rapportera moms och alkoholskatt månadsvis

Ex arbeta med och utreda ev avvikelser och fel, göra sammanställningar, beräkningar och avstämningar

Hantera personalens utlägg och reseräkningar

Kundreskontra, inkluderat sk factoringhantering, bokföra in- och utbetalningar samt att kundreskontran är uppdaterad och avstämd

Leverantörsreskontra, inscanning av fakturor, kontering, attesthantering, betalningar och bokföring

Vara behjälplig till Lotta, vår ekonomichef

Vi tror att Du har en grundutbildning inom ekonomi samt ett par års arbetslivserfarenhet inom yrket, att Du som person är självgående, driven och har en vilja att lära dig nya saker. Vi använder Visma Business som vårt ekonomisystem.

Vi förutsätter att Du är en person som tycker om att arbeta strukturerat, noggrant och van vid "deadlines".

Låter det här intressant? Har du kanske frågor kring tjänsten, så är Du välkommen att ringa till rekryteringskonsult Åsa Quarfordt på Personalpoolen Mellansverige AB. Du når Åsa på telefon: 019 - 12 60 49.

Vi vill ha ditt personliga brev och din CV snarast, dock senast den 5:e februari.

Varaktighet, arbetstid
Deltid Rekrytering

Publiceringsdatum
2016-01-19

Ersättning
Månatlig löneutbetalning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Åsa Quarfordt, Rekryteringskonsult 019-12 60 49

Företag
Personalpoolen Mellansverige AB

Adress
Personalpoolen Mellansverige AB
Engelbrektsgatan 8
70142 ÖREBRO

Kontorsadress
Engelbrektsgatan 8 70142 ÖREBRO

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2623390

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Personalpoolen Mellansverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Personalpoolen Mellansverige AB: