Driven administratör

IVO Inspektionen för vård och omsorg / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos IVO Inspektionen för vård och omsorg i Göteborg, Jönköping, Malmö, Örebro, Stockholm eller i hela Sverige

Ref nr 2.6.1-36929/2018

IVO söker en erfaren administratör till Göteborg, avdelning Sydväst. Avdelningen ansvarar för tillsynen av hälso- och sjukvården samt socialtjänsten inom Västra Götalandsregionen samt Region Halland. IVO ansvarar för tillsynen av bland annat äldresjukvård, funktionshinder, individ och familjeomsorg, somatisk specialistsjukvård, primärvård, psykiatri samt kommunal hälso- och sjukvård.

IVO - Inspektionen för vård och omsorg

IVO:s uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna.

IVO har omkring 700 medarbetare och verksamheten bedrivs vid sex regionala avdelningskontor runt om i landet och tre myndighetsövergripande avdelningar i Stockholm. IVO bildades 2013 och lyder under Socialdepartementet.

Rollen som administratör

I ditt uppdrag som administratör kommer du primärt att stödja avdelningschefen och avdelningsledningen. Detta innebär bland annat att samordna och förvalta avdelningens gemensamma verksamhetsplanering, strategier och mål- samt i arbetet med att följa upp och sammanställa resultat. Du kommer ansvara för planering och genomförande av avdelningsdagar, konferenser och andra sammankomster vad gäller bokningar och andra praktiska förberedelser. Du kommer att bistå avdelningens chefer i handläggningen av personaladministrativa ärenden.

I tjänsten ingår också att fungera som ett stöd till handläggare i deras arbete med ärendehantering inom hälso- och sjukvårdsområdet. Det innebär att du deltar i arbetet med administration och viss utredning av klagomålsärenden inom hälso- och sjukvårdsområdet.

Publiceringsdatum
2018-11-14

Kvalifikationer
• Minst treårig gymnasieutbildning
• Flerårig erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete på ledningsnivå som inkluderar externa och interna kontakter.
• Mycket god vana vid Officepaketet och gärna erfarenhet av ärendehanteringssystem eller personaladministrativa system.
• Ett flexibelt arbetssätt med förmåga att snabbt kunna omprioritera
• God förmåga till självständigt arbete
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• Som person har du en god förmåga att kommunicera och samarbeta med andra. Det är viktigt att du har en hög serviceambition och ser vad som behöver göras. Du kommer hantera skiftande uppdrag vilket kräver en god förmåga att självständigt kunna planera ditt arbete och likväl kunna arbeta med tydlig styrning.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor.

Vad kan IVO erbjuda dig?

Vi erbjuder dig en utvecklande roll i en spännande kunskapsorganisation. Du får chansen att arbeta i en dynamisk miljö där du tillsammans med dina kollegor bidrar till vårt kontinuerliga arbete med att utveckla en modern och kraftfull tillsyn i Sverige. IVO följer ständigt utvecklingen i omvärlden och uppmuntrar initiativ till egen kunskapsutveckling. Vi arbetar kontinuerligt med nya arbetssätt, -metoder och verktyg för att nå bästa resultat.

Vi strävar efter en sammansättning medarbetare som speglar samhällets mångfald.

Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Tjänsten avser heltid med placering i Göteborg.

Hur du ansöker

Märk din ansökan med dnr. 2.6.1-36929/2018. Sista ansökningsdag är den 30 november 2018.

Bifoga personligt brev och CV.

Betyg och eventuella handlingar tas med vid en eventuell intervju.

För frågor om tjänsten vänligen kontakta avdelningschef Karin Fagerberg 010-788 50 68 eller enhetschef Mari-Ann Larsen 010-788 57 69. För frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR-specialist Petra Fredriksson, 010-788 54 51.

Fackliga kontaktpersoner är Jonas Johansson, SACO, 010-788 55 91, Andreas Berner, Vårdförbundet, 010-788 51 34 och Azra Osmanovic ST, 010-788 52 85.

Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekrytering och vidare annonseringsvägar.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
IVO Inspektionen för vård och omsorg

Adress
IVO Inspektionen för vård och omsorg
Solnavägen 4
11365 Solna

Kontorsadress
Solnavägen 4

Jobbnummer
4457876

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från IVO Inspektionen för vård och omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos IVO Inspektionen för vård och omsorg: