Division Operations Controller
Santa Maria AB / Administratörsjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Santa Maria AB i Mölndal,
Göteborg,
Jönköping,
Landskrona,
Solna eller i
hela Sverige Upptäck världen med Santa Maria!
Det går bra för oss!
Vi har en spännande och utmanade tid framför oss fylld med möjligheter och vi behöver hjälp ? vi vill ha din hjälp. Vill du utvecklas som Division Operations Controller där din förmåga att göra excellenta finansiella bedömningar, analyser och uppföljningar kommer bli högt eftertraktade. Vill du utmanas i en innovativ miljö, i en central ekonomifunktion, där du tillsammans med kollegor inom hela Paulig Group tar ett helhetsansvar för att leverera ypperliga tjänster till koncernens olika divisioner.
Gör ett karriärklokt val! Du kommer att utvecklas, du kommer utmanas och du kommer växa.
Som Division Operations Controller, i en av de fyra europeiska divisionerna, Världens mat & Kryddor, i Paulig-koncernen, kommer du att arbeta nära Finance Director, Operations Director och Sourcing Director samt resultatansvariga chefer inom Operations med analyser, uppföljning och beslutsstöd.
Division Operations har en komplex Supply Chain med ett flertal fabriker och distributionscenter i norra Europa såväl som många leverantörer och produkter från hela världen.
I rollen som Division Operations Controller förväntas du ta en aktiv roll i förändringsprojekt och arbeta proaktivt, vara med och skapa processer och modeller för analys och uppföljning samt arbeta nära affären. Det är en bred roll med primärt fokus på analys av finansiella och operativa KPI:er och verksamhetsrelaterad information. Rollen innebär både operativt arbete på egen hand såväl som analyser och framtagande av beslutsunderlag i samband med strategiskt arbete som affärsmål och rutiner för divisionens och Paulig Groups verksamhet.
Din arbetsplats kommer vara vårt kontor i Mölndal och du har personalansvar över fyra direktrapporterande som är lokala Operations Controller i Sverige, England och Estland.
Publiceringsdatum2016-08-29Kvalifikationer• Civilekonom eller motsvarande
• Flera års bred erfarenhet av olika finansiella roller inom internationella bolag
• Erfarenhet som Finance Business Partner till Supply Chain
• Gedigen erfarenhet av finansiell redovisning
• Erfarenhet av att delta i övergripande internationella projekt
• Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift, både på svenska och engelska
Meriterande
• Erfarenheter av ERP
• Internationell erfarenhet av arbete i en virtuell miljö
• Erfarenhet av förändringsprocesser
• Erfarenhet av att bygga upp eller förbättra affärssystem och processer
Som person ser vi att du har mycket god analytisk förmåga och strävar efter högsta kvalitet. Du är resultatorienterad (t.ex. förmåga att prioritera arbetsuppgifter, ta ansvar och driva projekt/frågor till färdigställande) och har en mycket god kommunikativ förmåga. I arbetet är du strukturerad och metodisk och har en hög förmåga att agera utifrån ett strategiskt perspektiv och att fatta framgångsrika inriktningsbeslut. Som ledare delegerar du och följer upp och har en drivkraft att skapa innovativa lösningar och driver dem aktivt över tid.
Du är välkommen med din ansökan, i form av CV och personligt brev, senast 30:e september. Rekryteringen kommer att ske fortlöpande så se till att skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Eventuella frågor besvaras av rekryteringsansvarig Olaf Malmus, Finance Director, 072-542 05 00.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-09-30
Ansök via:
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSanta Maria AB
AdressSanta Maria AB
Box 63
43121 MÖLNDAL
KontorsadressArgongatan 2D
Jobbnummer 3018052
Observera att sista ansökningsdag har passerat.