Digital Marketer
Q-park AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
2017-12-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Digital Marketer" (publicerad 2018-02-13) ⬅️
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Q-park AB i Stockholm,
Solna,
Uppsala,
Eskilstuna,
Nyköping eller i
hela Sverige Den tekniska utvecklingen förändrar marknadsförarens roll genom att nya kanaler skapas för att nå ut till kunden. Idag måste en marknadsförare vara både kreativ och fantasifull för att skapa framgångsrika kampanjer som engagerar och berör kunden. Vidare måste marknadsföraren besitta en analytisk förmåga för att på ett fullgott sätt mäta och kalibrera företagets marknadsstrategi.
Tjänsten som Digital Marketer är nyinrättad, varför det finns mycket stora möjligheter för rätt person att vara med och skapa samt påverka utvecklingen inom Q-Park vad gäller digitala medier.
Ansvarsområden:
• Implementera Q-Parks digitala strategi
• Vidareutveckla samt optimera Q-Parks digitala plattformar i samarbete vår applikationsägare
• Planläggning och implementering av en effektiv kundstrategi (B2B & B2C) jämte alla digitala aktiviteter och kampanjer som skapar sälj och trafik till Q-Parks hemsida
• Kontinuerlig uppdatering av innehåll på vår hemsida, e-handelslösningar och sociala medier med tonvikt på ökad försäljning och skapa mervärden samt utveckla kundrelationer partnerskap m.m.
• Bidraga med att ta fram olika produkter för Q-Parks "online sales"
• Genomföra analyser av kundutveckling, historiskt och framtida samt utvärdera genomförda aktiviteter med fokus på "Conversion rate" och ROI
• Budget- och resultatansvar för e-commerce aktiviteter och kampanjer
• Ansvara för kontakterna med de olika affärsområdena och interna avdelningarna i Sverige och Norden, vårt huvudkontor i Maastricht, Holland samt externa leverantörer för att uppnå mål och resultat
Kompetens:
• Kommersiell och operativ erfarenhet (minst 5 år) av e-commerce med dokumenterade resultat
• Strategisk och operationell erfarenhet av digital marknadsföring och sociala medier
• Erfarenhet av att arbeta i ett CMS, specifik erfarenhet av Sitecore är meriterande
• God analytisk förmåga, erfarenhet och stor förståelse av SEO, konverteringsmål och Google analytics
• Flytande i svenska och engelska
• Akademisk examen eller motsvarande
Publiceringsdatum2017-12-22Dina personliga egenskaper• Lösningsorienterad
• God samarbetsförmåga
• Lagspelare
• Kunna arbeta både högt och lågt
• Hög arbetskapacitet
• Förmåga att slutföra arbete som påbörjats
• Stimuleras av att nå uppsatta mål och resultat
• God affärsförmåga
Frågor:
Kontakta Peder Ståhlberg, CEO via e-post:
peder.stahlberg@q-park.seSå ansöker duVi vill ha din ansökan senast den 18 januari. Ansökan görs via vår hemsida:
www.q-park.se Att arbeta på Q-Park ska karaktäriseras av följande värde:
Kundfokusering, Kvalitet, Samarbete samt Resultat
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagQ-Park AB
AdressQ-Park AB
Veterinärgränd 6
12023 Stockholm
KontorsadressVeterinärgränd 6
Jobbnummer 3872183
Observera att sista ansökningsdag har passerat.