Digital Channels Manager - är du vår visionär?
Hogia Service AB / Marknadsföringsjobb / Stenungsund
2024-10-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Digital Channels Manager - är du vår visionär?" (publicerad 2024-12-02) ⬅️
Visa alla marknadsföringsjobb i Stenungsund,
Orust,
Lilla Edet,
Tjörn,
Kungälv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hogia Service AB i Stenungsund,
Stockholm eller i
hela Sverige Digital Channels Manager med bred erfarenhet och stora visioner - är det du?
Vi på Hogia söker en framtida kollega som med passion för digital kommunikation, energi och starkt ledarskap vill följa med på den spännande resa vi står inför och vara med och ta vårt varumärke till en helt ny nivå.
Är du en stark visionär som älskar att driva förändringar, strävar efter att hålla dig uppdaterad och ser fantastiska möjligheter i den digitala världen? Då kan det definitivt vara dig vi söker!
Om rollen
Kärt barn har många namn. Att sätta rätt titel på den tjänst vi nu söker är klart mycket lättare sagt än gjort, så vi kallar den helt enkelt Digital Channels Manager så länge men är öppna för nya förslag!
Som DCM hos oss - vilket är en helt ny roll - får du det övergripande ansvaret att leda och utveckla våra digitala marknadskanaler. I ansvaret ligger exempelvis webb, SEO, SEM, SoMe, Marketing Automation mm. I ditt ansvarsområde ligger också att, i samverkan med övriga som arbetar med marknad, skapa aktivitetsplaner och budgetförslag som stödjer vår långsiktiga marknadsstrategi.
Din förmåga att kombinera strategiskt tänkande med praktiskt genomförande med tydlig styrning mot våra affärsmål, kommer att vara avgörande för att driva förändring och förbättring i våra digitala kanaler. Som ledare för denna resultatenhet - som har stort fokus och är i växande - blir du en tydlig nyckelperson på vägen mot framtiden!
En av dina initiala uppgifter blir exempelvis att projektleda implementeringen av vår nya webbplattform samt vår satsning på Marketing Automation i nära samarbete med externa leverantörer och övriga kollegor på Brand & Communication.
Vem är du?
Vi ser framför oss att du är visionär, lyhörd, strategisk och nytänkande. Du har tydlig förmåga att ta ansvar, fatta och förankra beslut. Med energi och starkt ledarskap ser du till att arbetet håller bra tempo och konstant rör sig i rätt riktning: framåt. Du är trygg i att hantera både externa byråer och ditt interna team och du har sedan tidigare erfarenhet av budget och resultatansvar samt ett framgångsrikt ledarskap i bagaget. Framför allt älskar du förändring och är helt orädd när det kommer till att testa nya saker.
För att lyckas i rollen har du
Ett genuint intresse för teknisk utveckling och hur den kan appliceras för att stärka varumärket. Erfarenhet av att arbeta brett med digitala kanaler och gärna specifikt med webb, SEO, SEM, SoMe och Marketing Automation. Dokumenterad erfarenhet av att utveckla och genomföra strategier för digitala kanaler. Erfarenhet av att leda och samarbeta med externa leverantörer och byråer. Starkt analytiskt sinne och förmåga att följa upp och justera digitala satsningar baserat på data.
Varför Hogia?
Förutom marknadspassionerade kollegor på Brand and Communication; ett gäng som ser till att samarbeta och ha kul på jobbet, kommer du landa hos en arbetsgivare som verkligen har hjärtat på rätt ställe. Hos oss får du möjligheten att arbeta i en organisation som värdesätter innovation och framåtanda. Hogia må vara ett lönsamt IT-företag men det är alltid människorna som är viktigast! Naturligtvis väntar en gedigen introduktionsmånad när du börjar hos oss.
Att jobba hos oss
Med moderna verktyg, vass kompetens och långsiktighet i allt vi gör, bygger vi smarta lösningar som gör skillnad för många användare. För oss är det viktigt med hållbarhet oavsett om det gäller våra produkter, lokaler eller dig som medarbetare. Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter och balans mellan jobb och fritid. Vi satsar på hälsa och erbjuder flertalet träningsaktiviteter, fina förmåner och möjlighet att jobba hemifrån ett par dagar i veckan, om du har behov av det. Gillar du att samtala över en kopp kaffe har du över 650 kollegor på plats som gärna vill veta mer om dig.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi tillämpar ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Om Hogia-gruppen
Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, godsterminaler, revisionsbyråer och fastighetsbolag. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på
https://www.hogia.se/. Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-12-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/61".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Hogia Service AB (org.nr 556577-5680)
Arbetsplats Hogia Communications AB
Kontakt Lina Hedenberg
+4672-4015389 Jobbnummer 8974837
Observera att sista ansökningsdag har passerat.