Demenssjuksköterskor
Dorotea kommun / Sjuksköterskejobb / Dorotea
2016-08-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Demenssjuksköterskor" (publicerad 2016-09-19) ⬅️
Visa alla sjuksköterskejobb i Dorotea,
Vilhelmina,
Åsele,
Strömsund,
Storuman eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dorotea kommun i Dorotea I Dorotea kan Du förena det småskaliga med det storslagna!
Det småskaliga hittar du i Dorotea kommun med ca 2 800 invånare varav ca 1 500 bor i tätorten Dorotea med närhet till allt. Det storslagna representeras av vår till ytan stora kommun. Vår natur och närhet till fjällvärlden med alla dess upplevelser och ett rikt friluftsliv med goda möjligheter för jakt, fiske, svamp- och bärplockning mm. Utmärkande för Dorotea är medborgarnas samhällsengagemang och vårt goda näringslivsklimat med hög andel egna företagare, kvinnor som män. Dorotea kommun är ett samiskt förvaltningsområde, vilket innebär att kunskaper i samiska är meriterande inom vissa yrkesområden.
Dorotea kommun 2 demenssjuksköterskor (100 %) till demensenheten Smultronstället
Demensvården i Dorotea håller hög status. Vi är stolta över det arbete som utförts och utförs av våra kompetenta medarbetare. Arbetet bygger på en god värdegrund där man ser varje individ med sina intressen och behov (IBIC). Vi har demensspecialiserade undersköterskor som ingår i avdelningsarbetet. I vårt demensteam har DU som demenssjuksköterska en samordnande roll. Vi använder BPSD-registret för att minimera läkemedelsanvändningen. Vi arbetar även aktivt med övriga nationella register (Senior Alert/Palliativa registret). Tillsammans arbetar vi i enlighet med demensenhetens värdegrund samt socialstyrelsens demensriktlinjer. På schemat finns en personal som under vardagar är aktivitetsansvarig, för att kunna ge tid till anpassade aktiviteter
Publiceringsdatum2016-08-26Dina arbetsuppgifterI dag har vi tre demensavdelningar men planerar för en fjärde (totalt 32 omsorgtagare). Det innebär att DU som demenssjuksköterska kommer att vara ansvarig för 2 avdelningar med 16 omsorgstagare totalt.
Smultronstället jobbar utifrån ledordet THAGGA där T står för Trivsel, H för Härvaro, A för Ansvar, G för Glädje, G för Glöd och A för Aktiviteter
Arbetet förläggs på dagtid 7-16 vardagar, samt en beredskapskväll i veckan och en beredskapshelg var fjärde helg. Under beredskapen är du ansvarig för hela äldre- och handikappomsorgen, samt hemsjukvården. Är kollegor borta så täcker ni självklart upp för varandra.
KvalifikationerLegitimerad sjuksköterska. Specialistutbildning inom demensvård. Erfarenhet och intresse av arbete med människor med demenssjukdom är meriterande. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.
Dorotea kommun tillämpar tobaksfri arbetstid.
Dorotea kommun erbjuder 1 timme friskvård per vecka, på betald arbetstid.
KörkortskravB
Anställningens omfattning
Heltid. 6 månaders provanställning kan komma att tillämpas.
ErsättningIndividuell lönesättning
Förmånliga pensionsavsättningar till din tjänstepension under de första 24 månaderna (villkor förekommer). Förmånen kallas direktpension och innebär extra pensionsavsättningar utöver den normala tjänstepensionen.
KontaktVerksamhetschef Ulrika Lindberg Persson, 0942-141 43 eller 072-705 50 75,
ulrika.lindberg-persson@dorotea.seFacklig företrädare
Berith Söderberg, Vårdförbundet 0942-140 03,
berith.soderberg@dorotea.seSå ansöker duVälkommen med din ansökan senast 2016-09-18
Kommunen tar endast emot ansökningar via
www.hrsupporten.se/dorotea.phpKörkortskravB
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-09-18
Ange följande referens när du ansöker: 2016/50020
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktVerksamhetschef Ulrika Lindberg Persson 0942-141 43
Socialchef Olivia Östman 0942 141 09
Facklig kontaktFacklig Berith Söderberg 0942-140 03
FöretagDorotea kommun
AdressDorotea kommun
Storgatan 42
91781 DOROTEA
KontorsadressStorgatan 42
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3014678
Observera att sista ansökningsdag har passerat.