Delivery Controller
Randstad AB Göteborg / Företagsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Randstad AB Göteborg i Göteborg,
Partille,
Kungälv,
Öckerö,
Härryda eller i
hela Sverige Redo för drömjobbet?Få företag erbjuder lika stora möjligheter att utvecklas i arbetslivet som Randstad. Vi tillhör de företag i världen som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning. Som konsult på Randstad erbjuder vi dig möjligheten att på kort tid skaffa dig bred erfarenhet, chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du har en möjlighet att utveckla din kompetens. Vi ser våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och som konsult är du Randstads ambassadör och vårt ansikte utåt.
Söker du en arbetsplats som erbjuder en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät? Då kommer du trivas som konsult på Randstad.
För kunds räkning söker vi nu en Delivery Controller för ett uppdrag inom fordonsindustrin.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att fungera som stöd för ett inköpsteam för prototypmaterial. Arbetet innebär hantering och uppföljning av fristående prototypordrar från olika globala leverantörer för testfordon konstruerade och framställda i Göteborg. Du ansvarar för en portfolio på ungefär 20 leverantörer och 100-150 ordrar i veckan. Arbetet som Delivery Controller kräver ett brett kontaktnät med nära kontakt externt med leverantörer samt internt med kunder, beställare, ingenjörer och godsmottagning. I dina arbetsuppgifter ingår också att stötta manager med vissa administrativa uppgifter som KPI-uppföljning och resultatpresentationer.Kommunikationen sker vanligtvis över mail, telefon och genom möten.
Din bakgrund
Du är antingen utbildad högskoleingenjör eller innehar examen inom ekonomi, gärna med inriktning mot tillverkning eller logistik.
Du har minst 2-3 år erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter gärna inom fordonsindustrin eller annan internationell industriell miljö.
Vi ser gärna att du har förståelse för produktutveckling och gärna arbetslivserfarenhet från upphandling och inköp.
Du har mycket goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift.
Goda kunskaper i MS Office och mycket goda kunskaper i Excel.
Dina egenskaper
Du bör vara självständig, drivande och effektiv som person.
Du är strukturerad och har en god analytisk och administrativ förmåga.
Dina kommunikativa egenskaper är starka och du har förmåga att samarbeta och skapa relationer.
Vi arbetar med löpande urval för tjänsten. Vi ser gärna din ansökan så snart som möjligt!
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Peter Conradi på tel 0729-88 94 21
Vi ser fram emot din ansökan!
Publiceringsdatum2013-04-26Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-05-06
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPeter Conradi +46 0729-889421
FöretagRandstad AB Göteborg
AdressRandstad AB Göteborg
Nils Ericsonplatsen 3
41103 Göteborg
Jobbnummer 1535508
Observera att sista ansökningsdag har passerat.