Dansktalande ordermottagare inom Life Science
PerformIQ / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos PerformIQ i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Huddinge eller i
hela Sverige PerformIQ
Om PerformIQ
PerformIQ är ett bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. De är PerformIQ!
Företagspresentation
PerformIQ söker för kunds räkning en dansktalande ordermottagare till ett ledande internationellt bioteknik företag, du som söker tjänsten kommer sitta i rymliga lokaler på det nordiska huvudkontoret med placering på Kungsholmen i Stockholm. Företagets huvudsakliga produkter är analysinstrument för DNA och cellforskning, plastprodukter, reagenser och lösningar som säljs till bl.a. forskningsvärlden samt läkemedelsindustrin.
Tjänstebeskrivning
I arbetet som ordermottagare ingår det att ta emot inkommande kundsamtal, fax och mail från nordiska kunder och lägga in dessa order i företagets webbaserade system SAP eller Oracle E1. Andra arbetsuppgifter är att skriva ut orderbekräftelser, fakturering, hantering av rabattavtal tillsammans med säljare där viss säljstatistikanalys kan ingå, samarbete med lagret i Holland angående specialleveranser etc, & lägga in offerter åt säljarna.
Du kommer att ingå i ett glatt och sammansvetsat nordiskt kundservice-team på totalt 14 personer där alla backar upp för varandra vid behov. Därför är det viktigt att du är en lagspelare som kan ta egna initiativ och ha ett sk. helikopterseende.
Krav på person
Vi söker dig som har arbetat i en kundorienterad roll tidigare, kanske som kundtjänstmedarbetare, ordermottagare eller liknande. Du behärskar MS Office-paketet och det är en fördel om du har arbetat med SAP eller Oracle E1. Du har mycket goda kunskaper i engelska och svenska och det är ett krav att du talar och skriver danska flytande.
Vi ser gärna att du är en positiv och serviceorienterad person med öga för detaljer och förmågan att hantera flera ärenden samtidigt. Du är en kreativ problemlösare som gillar när det händer mycket och klarar av att arbeta effektivt och strukturerat, även när tempot är högt.
Om du har erfarenhet av web-design, rapporteringssystem, elektronik fakturering eller dylikt så är detta meriterande
Välkommen med din ansökan snarast då vi intervjuar löpande för denna tjänst.
Du kommer anställas av PerformIQ med goda möjligheter till tillsvidareanställning hos vår kund.
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Arbetstid: 08.00-16.45 (med möjlighet till flextid)
Plats: Stockholm
Eventuella frågor besvaras av Angelica From Rekryteringskonsult, på 08-410 575 10. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande.
Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2010-12-09Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-01-02
Ange följande referens när du ansöker: 111
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktAngelica From, 08-410 57 510,
angelica.from@performiq.seFöretagPerformIQ
AdressPerformIQ
Birger jarlsgatan 34
11429 Stockholm
Jobbnummer 797260
Observera att sista ansökningsdag har passerat.