Dansktalande helpdesktekniker
InfoCare Service AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos InfoCare Service AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Södertälje eller i
hela Sverige InfoCare Proffs IT är ett dotterbolag till InfoCare Service AB, Nordens ledande IT-serviceföretag.
Vi söker nu en duktig dansktalande helpdesktekniker som även talar svenska, för ett uppdrag med start omgående! Uppdraget beräknas pågå i ca 6 månader med stor chans till förlängning.
Du kommer att ingå i en grupp, som arbetar mot både den danska och den svenska marknaden och du måste därför ha mycket goda kunskaper i båda språken. Kunden är ett stort etablerat företag och sitter i moderna, fräscha lokaler i Stockholm.
Publiceringsdatum2013-01-29Dina arbetsuppgifterI rollen som dansktalande helpdesktekniker är dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Support via telefon och mail
• Fjärrstyrning till företagets kunder
• Felsökning av hård- och mjukvara (PC, skrivare och kringutrustning)
• Installation av program
• Hantering av diverse kommunikationsproblem
KvalifikationerFör att passa i rollen som dansktalande helpdesktekniker ser vi att du har:
• Gymnasial utbildning inom IT
• Meriterande med någon påbyggnadsutbildning inom IT
• Tidigare erfarenhet av arbete i helpdesk/servicedesk
• Goda kunskaper i Windows 7, Windows XP, behörighetshantering i
Active Directory, MS Office
• Erfarenhet av arbete i olika fjärrstyrningsverktyg.
• Mycket goda kunskaper i det danska och det svenska språket i tal och skrift
För att trivas med jobbet som dansktalande helpdesktekniker hos vår kund är det viktigt att du har ett stort intresse för IT och teknik, är stresstålig, och gillar att ge support. Det är också viktigt att du är serviceinriktad, flexibel och att du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift då arbetet innebär mycket kundkontakt och registrering i ärendehanteringssystem. Du kommer att vara anställd av InfoCare ProffsIT och uthyrd till kundföretaget där du kommer att ingå i ett trevligt team tillsammans med andra i helpdesktekniker.
Om Du känner igen dig i ovanstående beskrivning så ber vi Dig söka omgående. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Ange "Dansktalande helpdesktekniker" i ämnesfältet.
Välkommen med din ansökan!
Ansökningar och eventuella frågor skickas till
ProffsIT@infocare.seArbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-02-28
Ansökan kan skickas till e-postadress:
proffsit@infocare.seKontaktEva Bexelius, Konsultchef
proffsit@infocare.seFöretagInfoCare Service AB
AdressInfoCare Service AB
Box 20016
16102 BROMMA
KontorsadressKarlsbodavägen 39
Övriga kontaktuppgifterE-postadress:
proffsit@infocare.se Jobbnummer 1451598
Observera att sista ansökningsdag har passerat.