Dachser Söker En Forwarding Assistant
Dachser Sweden AB / Speditörsjobb / Göteborg
2025-01-24
Visa alla speditörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dachser Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Jönköping,
Haninge,
Landskrona eller i
hela Sverige Är du en person med hög samarbetsförmåga som arbetar målmedvetet och organiserat? Har du erfarenhet inom logistik eller transportbranschen med fokus exportspedition?
Söker du en möjlighet att arbeta inom en roll som kombinerar logistik och administration? Om du känner igen dig i beskrivningen kan du vara vår nya kollega! DACHSER Sweden AB är i ständig tillväxt och vi söker nu en Forwarding Assistant till vår filial i Göteborg.
Jobbet
I ditt arbete som Forwarding Assistant har du en administrativ roll där du är en del av teamet som ansvarar för filialens exporttrafik. Genom nära dialog med externa intressenter samt kollegor arbetar du för att hålla igång vår globala leveranskedja. I denna roll ingår du i Outbound-gruppen och arbetar med gruppens samtliga uppgifter. Du har också en nära kontakt med övriga avdelningar på kontoret.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter rör bland annat:
Hantering av exportdeklarationer
Tullhantering
Kontakt med kunder och kollegor via olika interna program
Kontroll av inkommande leverantörsfakturor
Planering av sändningar, lastningar och avgångar för hela Europa
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med placering vid vårt platskontor i Arendal.
Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande roller inom branschen och har arbetat med bland annat farligt gods samt exportspedition. Utbildning inom logistik och transport, samt erfarenhet inom tullhantering är meriterande men inget krav. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du är en strukturerad, självgående och initiativrik person med stark servicekänsla. Om du dessutom är flexibel och har god samarbetsförmåga, tror vi att du kommer att trivas hos oss.
För att lyckas i rollen har du har en god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i så väl tal som skrift.
Vi erbjuder
Här välkomnas du till ett härligt gäng med hög teamkänsla där du är delaktig och kan påverka resultaten. Du får möjligheten att arbeta i ett globalt företag med stark tillväxt på den svenska marknaden och med unika möjligheter till yrkesmässig och personlig utveckling. Som medarbetare får du bra och trygga anställningsvillkor med personalförmåner så som friskvårdsbidrag 5000 kr, möjlighet till subventionerad lunch, med mera. Eftersom vi tycker att mångfald bland medarbetarna är en styrka uppmanar vi alla som uppfyller kvalifikationerna, oberoende av personlig bakgrund, att söka.
Är du intresserad?
Är du intresserad? Ytterligare information lämnas av Dragan Jelic på telefon nr +46 70-816 95 10 eller
dragan.jelic@dachser.com.
Rekryteringsarbetet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Skicka därför in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2025-02-14
Vi är DACHSER
På DACHSER är vi övertygade om att framtiden tillhör dem som organiserar den. Tillsammans arbetar vi med världens mest intelligenta logistiknätverk som håller igång hjulen i den globala ekonomin - idag och i morgon. Här får du arbeta med erfarna kollegor och innovativa lösningar i en organisation som sätter öppenhet, respekt och kvalité i förarsätet.
DACHSERs filial i Arendal är ett av våra fem platskontor i Sverige.
Med ca 200 kollegor nationellt och runt 34 000 kollegor världen över, blir du den lokala nyckelspelaren i en global gemenskap
Få mer information om DACHSER som arbetsplats på dachser.se
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-02-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Dachser Sweden AB (org.nr 556427-8561),
https://www.dachser.se/sv/index Kontakt Operations Manager
Dragan Jelic
dragan.jelic@dachser.com +46 70-816 95 10 Jobbnummer 9123769