Customer Support till välkänt teknikbolag!
Academic Work Sweden AB / Kundservicejobb / Stockholm
2025-03-06
Visa alla kundservicejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vi söker nu en serviceinriktad och engagerad kundsupportmedarbetare till ett teknikbolag i framkant! Deras Customer Support Team i Sundbyberg ser fram emot att välkomna en ny kollega som vill bidra till att ge kunderna service i världsklass. Har du ett intresse för teknik och trivs med att arbeta i en dynamisk miljö där kundfokus och problemlösning står i centrum? Då kan detta vara möjligheten för dig! Sök redan idag!
OM TJÄNSTEN
Vår kund är ledande inom innovativa lösningar för vattenhantering och hållbar teknik, vilket gör arbetet både spännande och meningsfullt. De söker nu en engagerad kollega till deras kundsupport. Du kommer att vara en del av ett team som består av 13 kollegor som är utspridda runt om i Sverige, varav sex sitter i Sundbyberg. Tillsammans med teamet kommer du att hjälpa kunder med allt från tekniska lösningar till orderhantering.
Du kommer också att vara en del av en gemensam telefonslinga och mailplattform där du hjälper kunder och kollegor dagligen. I teamet spenderar varje person 2 timmar i telefon / dag. Resten av dagen jobbar du med ordrar och kundsupport i de digitala kanalerna.
Företagskulturen präglas av framåtanda, lösningsfokus och inkludering, där mångfald är en viktig del av vår långsiktiga framgång. Vi söker dig som delar denna kultur och som vill vara med och bidra till att göra skillnad.
Arbetstiderna är måndag till fredag under kontorstid.
Du erbjuds
• Ett spännande och utvecklande arbetsmiljö.
• Ett långsiktigt konsultuppdrag.
ARBETSUPPGIFTER
Publiceringsdatum2025-03-06Dina arbetsuppgifter• Telefon- och mailkontakt med kunder.
• Hantera order och inköp på både produkter och reservdelar.
• Ansvara för kontakt med leverantörer, både svenska och internationella, uppdatera och informera kunder gällande order, leveranstider, leveransbesked och annan information.
• Ge intern support till säljare och övriga kontaktytor inom bolaget.
VI SÖKER DIG SOM
• Har en god administrativ förmåga i kombination med serviceförmåga ut i fingerspetsarna - kompetenser du förvärvat eller utvecklat under arbetslivet.
• Har goda kunskaper i Officepaketet samt god erfarenhet av att arbeta i dataprogram och system för att snabbt kunna sätta dig in i företagets.
• Har ett starkt intresse/förståelse för teknik (för att exempelvis kunna förstå en ritning eller en illustration över de ingående delarna i en konstruktion).
• Kommunicerar obehindrat i svenska och engelska, både i tal och i skrift - då du förväntas kommunicera i tal och skrift i det dagliga arbetet.
Det är meriterande om du har
• Arbetat inom kundsupport på ett teknikbolag.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
• Initiativtagande
• Snabblärd
• Ansvarstagande
• Kommunikativ
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Ersättning Enligt avtal
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-04-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15110877".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450),
http://www.academicwork.se Arbetsplats Academic Work
Jobbnummer 9204783