Customer Support Manager Till Renz I Jönköping
Rätt Resurs i Jönköping AB / Ekonomichefsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Rätt Resurs i Jönköping AB i Jönköping,
Aneby,
Nässjö,
Ulricehamn,
Eksjö eller i
hela Sverige Företagsbeskrivning
RENZ Sweden AB (RENZ) är ett bolag verksamt inom inbyggd elektronik och webb-tjänster som växer och utvecklas parallellt med den växande e-handeln.
Företaget utvecklar intelligenta system för fastighetsnära paket- och post distribution, inklusive returhantering. Företaget levererar sina produkter över hela Europa och några av de senast genomförda projekten i vårt närområde är Post Åland och NKS i Solna. RENZ bildades 2016 i syfte att vidareutveckla verksamheten som tidigare bedrevs via det svenska utvecklingsbolaget Combiplate AB som startades 2009. RENZ ägs av det tyska bolaget RENZ GmbH som är ett privatägt bolag och drivs av tredje generationen i familjen Renz. Bolaget är marknadsledande i Europa avseende tillverkning av post- och paketboxar, är ett mycket lönsamt och finansiellt starkt företag vilket borgar för god stabilitet och fortsatt god utveckling för RENZ i Sverige.
Till huvudkontoret i Jönköping rekryteras nu en Customer Support Manager till en nyinrättad tjänst direkt underställd försäljningschefen.
Tjänsten
Dina huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter kommer vara att
- hantera förfrågningar och reklamationer från kunder via telefon och mail
- ansvara för företagets CRM-system
- ansvara för att uppdaterad produktinformation, teknisk dokumentation och prislistor till säljare och kunder finns tillgänglig
- ansvara för dokumentation och licensieringar/certifieringar, t ex Sunda Hus
- delta i och bidra till RENZ produktutveckling med input från kunderna
- delta vid marknadsaktiviteter som t ex mässor
Publiceringsdatum2017-02-21KvalifikationerVi söker dig som
- har erfarenhet av likvärdig tjänst inom t ex innesälj, kundsupport, reklamationshantering, försäljningsstatistik
- har praktisk erfarenhet och intresse av CRM-system och hur detta stöder den dagliga verksamheten
- har stort tekniskt intresse/kunskap
- gärna har erfarenhet från försäljning/administration från byggbranschen
- gärna har erfarenhet från bolag som säljer via DIY återförsäljare
Goda, allmänna IT-kunskaper är en förutsättning för att trivas med och lyckas i tjänsten. Du har också mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Har du dessutom kunskaper i tyska, franska och/eller polska är det meriterande.
Vem är du?
Som person är du serviceinriktad, utåtriktad och tycker om att skapa och behålla goda relationer med kunderna. Du arbetar strukturerat, är noggrann, korrekt och ärlig. Du är bra på att självständigt prioritera dina arbetsuppgifter och uppskattar att ha många aktiviteter igång parallellt. Du har tålamod, gärna en pedagogisk ådra och är en tydlig kommunikatör mot såväl kunder och kollegor.
Vardagen på RENZ?
På RENZ tar alla stort eget ansvar för sina respektive områden samtidigt som man hjälper och stöttar varandra. I dagsläget finns 14 personer anställda som i nuläget planerar för bolagets flytt till det helt nya kontoret som håller på att byggas på Ljungarums Industriområde i Jönköping längs E4:an söderut.
Om du vill ha en ny utmaning i arbetslivet, utvecklingsinriktade kollegor och möjligheten att arbeta i ett växande bolag i en framtidsbransch ser vi fram emot att läsa din ansökan så snart som möjligt.
Välkommen!
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningFast månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-15
Ange följande referens när du ansöker: 2017/8
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPernilla Nylén, rekryteringskonsult 073-971 68 28
FöretagRätt Resurs i Jönköping AB
AdressRätt Resurs i Jönköping AB
Barnarpsgatan 7, 2 tr
55316 Jönköping
KontorsadressBarnarpsgatan 7, 2 tr
Jobbnummer 3333732
Observera att sista ansökningsdag har passerat.