Customer Support
Onepartnergroup Väst AB / Kundservicejobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Onepartnergroup Väst AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Är du redo för en spännande utmaning och har en vana av att arbeta administrativt med mycket kundkontakt samt en förförståelse för logistikflödet? Då kan detta vara rätt nästa steg för dig!
Publiceringsdatum2023-09-21Om tjänstenTill en av våra kunder söker vi en Customer Support. I rollen kommer du ingå i ett team på 6 personer som har hand om inkommande orderförfrågningar från företagskunder. I rollen som Customer Support ansvarar du för att säkerställa smidiga leveranser och kundservice i toppklass. Du kommer att agera som första kontaktperson gentemot kunderna och hantera en rad viktiga uppgifter för att garantera en hög kundnöjdhet. Ditt ansvar blir att hantera ordern, säkerställa att den plockas, boka leverans till kund samt hålla i återkopplingen gällande eventuella avvikelser eller problem som uppstår längs vägen. Du kommer att vara spindeln i nätet gentemot såväl externa kunder och interna kontakter i produktions- och leveranskedjan. Dina främsta arbetsverktyg är mail och telefon där kontakten för det mesta sker på engelska.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Hantera order och leveransscheman med noggrannhet.
Optimera leveransprocesser och lastning för maximal effektivitet.
Kommunicera med kunder och lösa leveransrelaterade frågor.
Planera och säkerställa tidiga leveranser med minimala lagerkostnader.
Bevara dataintegriteten i MRP-system.
Ta initiativ för att lösa problem och fatta beslut för smidiga leveranser.
Samarbeta för att förbättra arbetsprocesser och leveranspunktlighet.
Till en början blir du anställd via oss på OnePartnerGroup som konsult med mycket goda möjligheter till direktanställning hos vår kund.
Vi söker dig som...
• Har 2-5 års erfarenhet inom liknande arbetsområde.
• Har god system-/datorvana
• Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift (mycket av din kommunikation sker på engelska)
• Relevant eftergymnasial utbildning inom logistik och/eller inköp är meriterande
Som person ser vi att du är van vid att hålla en hög servicenivå, är trygg i dig själv och inte rädd för att ta de utmanande samtalen när något i leveranskedjan inte gått som planerat. Du trivs med problemlösning samt att jobba i ett högt tempo och har god förmåga att hantera flera uppgifter parallellt.
Övrig informationStartdatum: November
Omfattning: Heltid
Adress: Högsbo, Göteborg
Arbetstid: Kontorstider mån-fre
Vad händer efter min ansökan?
Innan sista ansökningsdag har passerat går vi igenom din ansökan för att se hur väl din profil matchar kraven för tjänsten. Ser vi dig som en av våra potentiella kandidater kommer vi kontakta dig för en intervju. Om du inte går vidare i processen blir du informerad om detta senast när vi har tillsatt tjänsten.
Vi intervjuar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med att söka! Vid frågor kontakta gärna rekryterare Rebecka Svensson via 0723774920 eller
rebecka.svensson@onerpartnergroup.se.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-10-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare OnePartnerGroup Väst AB (org.nr 559041-3083)
Kontakt Rebecka Svensson
rebecka.svensson@onepartnergroup.se Jobbnummer 8131402
Observera att sista ansökningsdag har passerat.