customer success manager

Randstad AB / Marknadsföringsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2024-04-26

Dina arbetsuppgifter
I din roll som Customer Success Manager hos ECOKRAFT spelar du en avgörande roll för att se till att våra kunder uppnår maximal nytta med våra produkter och tjänster. Ditt arbete innebär att arbeta nära våra kunder för att förstå deras mål, vägleda dem genom onboardingprocessen och hälsa nya kunder välkomna. Det är också din uppgift att säkerställa att kunderna känner fullt stöd och är uppskattade från allra första stund. För att lyckas i denna roll ser vi att du har en passion för kundservice, god kommunikationsförmåga och en genuin vilja att skapa positiva och långvariga kundrelationer.

Ansvarsområden
Som Customer Success Manager har du en viktig nyckelroll i att vårda befintliga och potentiella kundrelationer.
Dina ansvarsområden kommer bland annat vara följande:

Aktiv kundkontakt: Proaktivt ringa upp nya kunder för att välkomna dem till
ECOKRAFT, introducera dem till våra tjänster och börja bygga en stark relation.

Kundonboarding: Se till att nya kunder effektivt onboardas och förstår hur man får
ut mesta möjliga av vår produkt eller tjänst.

Kundhälsa och -framgång: Regelbunden uppföljning av kundens tillfredsställelse
och interaktion med produkten för att aktivt upptäcka och åtgärda potentiella
svårigheter eller identifiera möjligheter till mervärde.

Utbildning och support: Erbjuda personlig utbildning och support under
onboardingprocessen, inklusive att svara på frågor, lösa eventuella problem och se
till att kunderna kan utnyttja vår produkt/tjänst fullt ut.

Feedbackloop: Aktivt samla in och rapportera feedback från kunderna till produkt-
och marknadsteam för att bidra till kontinuerliga förbättringar av produkten och kundupplevelsen.

Förnyelse och expansion: Arbeta för att säkerställa kundens förnyelse och
identifiera möjligheter för uppgraderingar och tilläggstjänster som matchar kundens
behov.

Återengagera tidigare prospekter: Jobba strategiskt med att återuppliva relationer
med tidigare prospekter genom att erbjuda skräddarsydda avtal och tjänster

Kvalifikationer
För att vara aktuell för denna roll har du följande:

Stark bakgrund inom kundservice, customer success, försäljning eller en liknande roll där direkt kundkontakt har varit en central del av arbetet.
Starka kommunikationsfärdigheter, både muntligt och skriftligt, med förmågan att presentera idéer klart och övertygande.
Bevisad förmåga att bygga och underhålla starka kundrelationer.
Förmågan att arbeta självständigt och som en del av ett team.
En problemlösande inställning, med förmågan att identifiera och adressera kundbehov och utmaningar effektivt.
Bekväm med teknologi och förmågan att snabbt lära sig nya verktyg och programvara.

Om företaget
EcoKraft Holding AB
För kunds räkning söker vi en relationsskapande, serviceinriktad och kommunikativ medarbetare till rollen som Customer success manager! Det är ett konsultuppdrag på heltid via Randstad på 6 månader med goda möjligheter till förlängning.

Om kunden:
ECOKRAFT grundades 2008 och är ett snabbt växande företag och ledande aktör på marknaden för solcellssystem, batterilagringslösningar, laddinfrastruktur och smart styrning.
ECOKRAFT har en unik kvalitetsdriven kultur som rotar sig djupt och genomsyrar hela organisationen. Vi har sedan starten 2008 jobbat med tyska högkvalitetsprodukter och har
installerat över 10 000 anläggningar i Sverige. Vi levererar en helhetsupplevelse med kunden i fokus vilket gör oss till Sveriges tryggaste
solcellsleverantör och det självklara valet för framtidens energianvändning.

Ecokrafts mission är att driva omställningen till ett långsiktigt hållbart liv och att vara Sveriges tryggaste solcellsleverantör. Vi vill att våra kunder ska vara stolta över deras investering, i väldigt många år framöver.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ersättning
Ej specificerad

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718)

Arbetsplats
EcoKraft Holding AB

Jobbnummer
8640611

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: