Customer Service Team Leader Nordic
Eden Springs Scandinavia AB / Ekonomichefsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Eden Springs Scandinavia AB i Malmö,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Nu söker vi en Customer Service Team Leader Nordic till kontoret i Malmö
Ditt ansvarsområde
Du har ett brett ansvarsområde som bland annat innefattar:
• Personalansvar för 12 personer som arbetar nordiskt (Sverige, Danmark, Finland, Norge)
• Etablera och förstärka samarbetet mellan avdelningar i syfte att ge en total kundupplevelse
• På ett effektivt sätt omsätta ledningens beslut och leda, planera och utveckla verksamheten
• Motivera, följa upp och stötta vårt team på kundtjänst
• Fortsätta arbetet med att bygga rutiner och processer för att lyfta servicenivån ytterligare
• Kvalitetssäkra service ut till våra kunder
• Analysera och rapportera servicenivå
• En del av arbetstiden innefattar även att hantera kundärenden
Vårt kundcenter arbetar utifrån konceptet "one-stop-shop" vilket innebär att arbeta med allt från att hantera kunders förfrågningar till merförsäljning och kundekonomi.
Vårt koncernspråk är engelska.
Publiceringsdatum2016-08-18BakgrundVi söker dig som har flera års erfarenhet av operativt kundservicearbete. Vi värdesätter tidigare erfarenhet av försäljning samt telefonvana, exempelvis från ett call center. Det är meriterande om du tidigare haft personalansvar samt förstår vikten av ett starkt team med bra sammanhållning och teamkänsla. Du kanske idag är team leader för ett mindre kundserviceteam och nu känner dig redo att ta dig an en större utmaning med mer ansvar.
Du har god förståelse för de skandinaviska språken och talar flytande engelska då du kommer att ha ett nära samarbete med de olika cheferna i de nordiska länderna.
Eftersom rollen innebär rapportering och statistik är det ett krav att du har goda kunskaper i Excel.
Dina personliga egenskaperFör att lyckas i rollen är du målinriktad, ansvarskännande och strukturerad. Du är stresstålig, flexibel och har förmågan att se situationer ur olika perspektiv. Du har ett analytiskt tankesätt och är proaktiv med en positiv och lösningsorienterad inställning. Vidare är du driven och initiativtagande med ett starkt kundfokus. Du trivs med att arbeta över funktionsgränserna och ser dig själv som spindeln i nätet som får allt att fungera.
Vår framgång bygger på bra produkter och lösningar och inte minst duktiga medarbetare. Vi kan erbjuda en lärorik tjänst med en trevlig arbetsmiljö och härliga kollegor.
Intresserad?
Ansök snarast, dock senast 1 september. Skicka ditt CV och personliga brev till
hr.nordic@edensprings.comVi intervjuar löpande så skicka in din ansökan redan idag. Märk ansökan "Customer Service Team Leader".
Har du frågor angående tjänsten, kontakta tf Customer Service Director Johan Stéen på +46 727 127 682.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-09-01
Ange följande referens när du ansöker: Customer Service Team Leader
Ansökan kan skickas till e-postadress:
hr.nordic@edensprings.comKontaktJohan Stéen +46 727 127 682
FöretagEden Springs Scandinavia AB
AdressEden Springs Scandinavia AB
Box 8011
20041 Malmö
KontorsadressFosievägen 15
Malmö
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 040-322400
Jobbnummer 3002004
Observera att sista ansökningsdag har passerat.