Customer Service Executive i Åmål

Calderys Nordic AB / Kundservicejobb / Åmål
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Åmål, Säffle, Bengtsfors, Grums, Mellerud eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Calderys Nordic AB i Åmål, Mariestad, Göteborg, Höganäs eller i hela Sverige

Ditt uppdrag
I rollen som Customer Service Executive så vill vi att du bidrar till att säkerställa bästa möjliga service till våra kunder, på det mest kostnadseffektiva sättet.
Dina främsta arbetsuppgifter är:
Orderhantering från början till slut. Inklusive men inte endast begränsat till: registrering, övervakning och fakturering i SAP.
Söka samt lämna svar till våra kunder, genom olika kommunikationskanaler och i rätt tid, på frågor och förfrågningar gällande olika ämnen såsom; beställningar, leveranser, priser, fakturor, certifikat mm.
Se till att kunderna är kontinuerligt uppdaterade om sina beställningar, och i händelse av förseningar eller andra avvikelser mot deras bekräftade beställning.
Se till att Incoterms, betalningsvillkor, priser etc. är korrekta och enligt kundkontrakt på våra försäljningsorder i SAP.
Stödja säljorganisationen i offertprocessen om/när det behövs.
Se till att reklamationer är korrekt registrerade om/när administrativt stöd från säljorganisationen efterfrågas.
Stödja Calderys finansiella servicecenter för att minska förfallna betalningar.
Säkerställa noggrannheten av försäljningspriserna i SAP.
Efterfråga de lägsta transportkostnader på begäran och se till att dessa vidarebefordras till kunden.
Se till att lagertransaktioner registreras korrekt, och stödja vid inventeringar när så begärs.
Aktivt delta i olika aktiviteter och workshops kopplade till ständiga förbättringar inom ramen för kundservice.
Administration kopplat till skeppning av kundorder.
Andra uppgifter kan inkluderas beroende på lokal organisation/behov.
Skapa exportdeklarationer och utfärdande av olika typer av certifikat.
Inköp av kontorsmaterial och råvaror vid behov.



Publiceringsdatum
2024-08-19

Profil
Vi söker dig som har:
2-5 års tidigare erfarenhet från liknande administrativ roll.
God IT- och datorvana, samt goda kunskaper i Officepaketet. Outlook och Excel i synnerhet.
Tidigare arbetat i ERP systemet SAP. Gärna kopplat till orderläggning och fakturering.
Kunskaper inom import/exportprocedurer.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.
Utmärkt kommunikationsförmåga, både verbalt och i skrift.
Har en stark laganda och lätt till samarbete.
God förmåga att strukturera och förbättra arbetsuppgifter/processer, samt vid tidskritiska tillfällen kunna prioritera bland dessa.
Trivas i en miljö som är under ständig förändring.

Det är meriterande om du har:
Erfarenhet från CRM systemet Salesforce
Ytterligare språkkunskap är en fördel då vi verkar i en internationell miljö

Tjänsten är på heltid, placeringsort Åmål, tillträde så snart som möjligt.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-09-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Calderys Nordic AB (org.nr 556012-9800), https://calderys.com/
Forshammarsgatan 2 (visa karta)
662 32  ÅMÅL

Kontakt
Customer Service Cluster Manager Nordics
Tomas Rask
tomas.rask@calderys.com
073 039 71 42

Jobbnummer
8848416

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Calderys Nordic AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Calderys Nordic AB: