Customer Journey Manager

E.ON Sverige AB / Kundservicejobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos E.ON Sverige AB i Malmö, Hässleholm, Halmstad, Karlshamn, Växjö eller i hela Sverige

E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.

Energimarknaden förändras och efterfrågan av förnybara energikällor ökar. Vi fokuserar mer än någonsin på att utveckla våra kundrelationer och skapa nya affärsupplägg för att leverera ännu bättre värde till våra kunder, men också för att bygga ett hållbart samhälle.

Inom avdelningen för E.ON's mätarutbytesprogram arbetar vi med Safety som den viktigaste ledstjärnan i kombination med ett stort kundfokus. För oss är det viktigt att ständigt utveckla vårt arbete och förbättra kundupplevelsen ytterligare, och här kommer du som Journey Manager att ha en nyckelroll.
Som Customer Journey Manager leder och utvecklar du vår kundresa "I get a new Smart Meter" och de processer som är kopplade till den. Du representerar kundresan i utvecklingsuppdrag, implementerar beslutade förändringar samt arbetar tillsammans med projektledare för mätarinstallationerna för maximalt genomslag i fält av beslutade justeringar. I uppdraget ingår att dokumentera, analysera och utveckla kundresan med fokus på kundnytta, Safety och effektivitet. Du kommer att ingå i ledningsteamet för mätarutbytesprogrammet där du representerar kundresan, men också är med i det övergripande arbetet för avdelningen.
Anställningen är ett vikariat som sträcker sig under hela 2021. I rollen har du möjlighet att skapa ett stort kontaktnät och en bred förståelse för verksamheten. Din placeringsort är Malmö.

För att ha rätt förutsättningar tror vi att du är en person med högt kundfokus med erfarenhet av arbete med kundresor och kundnöjdhets index samt att driva förändringsarbete. Du är analytiskt och gillar statistisk vilket du på ett pedagogiskt och inspirerande sätt förmedlar till ledningsteamet och medarbetare.
Med ditt engagemang och kommunikativa sätt bygger du långsiktiga och framgångsrika relationer med såväl medarbetare som entreprenörer. Du är en modig person som vågar utmana arbetssätt och drivs av att få göra skillnad på riktigt!
Din närmsta chef Robert Tretinjak brinner för att få människor att växa och utövar ett inkluderande och öppet ledarskap. Han har stort förtroende till sina medarbetare och uppmuntrar till en glädjefylld kultur. Du kommer att få stöttning såväl som tillit och ansvar för att lyckas i din roll hos oss.
Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att en säkerhetsprövning kommer att genomföras innan anställning.

Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef:
Robert Tretinjak, +46 703 721122

För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Mats Ekblom, Unionen, +46 705 259188
Akademikerna: Malin Johansson, +46 705 240210
Ledarna: Michael Andersson, +46 705 250129
SEKO: Mats Lundberg, +46 730 499778

Varaktighet, arbetstid
Vikariat 12 months

Publiceringsdatum
2020-09-15

Ersättning
Undefined

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-09-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
E.On Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "130129-33736636".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
E.On Sverige AB (org.nr 556006-8420), http://www.eon.com

Arbetsplats
E.ON Energidistribution AB

Jobbnummer
5359506

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från E.ON Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos E.ON Sverige AB: