CRM/ kundregister-ansvarig sökes till Mekonomen Sverige

Mekonomen Detaljist AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mekonomen Detaljist AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Mekonomen är en ledande bildelskedja i Norden med egen grossistverksamhet, butikskedja och tre unika verkstadskoncept i form av Mekonomen Bilverkstad, Speedy och MekoPartner. Vi har verksamhet i Sverige, Norge, Finland och på Island och erbjuder ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda och innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag.
Mekonomen står för helhetslösningar, innovation, kompetens, prisvärdhet och hög kvalitet.
Tillsammans med MECA och Sørensen og Balchen är vi en del av Mekonomen Group.

Mekonomen strävar efter att ständigt utveckla sina tjänster och möta kundens behov av ett enklare BilLiv. För att stärka upp vårt kundteam söker vi nu en ansvarig för vårt system inom Customer Relationship management (CRM).

Din roll

Du kommer att vara ansvarig för process och innehåll i vårt kundregister/CRM. Under året kommer vi att uppdatera vårt CRM system till en nyare version vilket innebär att du till en början kommer sitta med i projektet för denna utveckling och därefter inta rollen som superuser av systemet. I arbetsuppgifterna ingår att arbeta med kund- och bolagsspecifik information med tillhörande rapporter och statistik. Du kommer även att ha vissa ekonomirelaterade arbetsuppgifter såsom fakturagranskning, ta fram underlag för fakturering och viss försäljningsuppföljning. Rollen innebär också att:

Bygga dashboard och rapporter i Microsoft Dynamics CRM Sätta ihop utbildningsmaterial och hålla interna utbildningar för våra användare i CRM-systemet Ansvara för att företagets key users i systemet är uppdaterade Din profil

Vi söker dig som har arbetat med administration och har ett ekonomiskt intresse. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av kundregistervård/CRM och har du tidigare arbetat i Microsoft Dynamics CRM är det meriterande. Du är också en van användare av MS-Office, speciellt excel. Du har ett stort intresse för ordning och reda samt en god analytisk förmåga. Du kommer att skapa, tolka och presentera rapporter för olika grupper i företaget därför är goda kunskaper i svenska, såväl i tal som i skrift också ett krav

Vi erbjuder

Mekonomen är en dynamisk och kreativ arbetsplats. Vi är måna om att ha ett öppet och gott arbetsklimat där alla medarbetare bidrar till att utveckla företaget framåt. Du kommer att tillhöra en affärsnära avdelning där vi ställer upp och hjälper varandra. Vi sitter i nybyggda, fräscha lokaler på Torsplan i Stockholm.

Känner du att det är dig vi letar efter? Då är du varmt välkommen in med din ansökan!
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Kedjechef Madeleine Westerling på telefon: +46 761-064 000 eller mail: madeleine.westerling@mekonomen.se

För oss som arbetar på Mekonomen är mångfaldsfrågor en viktig del i vår vardag. Vi strävar efter en högre representation av medarbetare med internationell bakgrund, jämnare könsfördelning samt en åldersstruktur som på bästa sätt speglar våra kunder.

Intervjuer kommer att ske löpande varvid ev. anställning kan komma att ske innan annonstiden har gått ut.

Vi servar människor!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Publiceringsdatum
2016-05-20

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-19
Ange följande referens när du ansöker: 3087144665
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Mekonomen Detaljist AB

Adress
Mekonomen Detaljist AB
Box 19542
10432 Stockholm

Kontorsadress
Solnavägen 4, 11365 Stockholm

Jobbnummer
2859415

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mekonomen Detaljist AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mekonomen Detaljist AB: