CRM analytiker till Nespresso
Bravura Sverige AB / Matematikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla matematikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Bravura söker en CRM analytiker till Nespresso.
Om Företaget
Nestlé Nespresso SA har sitt huvudkontor i Lausanne, Schweiz, och har 8 300 anställda. Nespresso säljer sina produkter direkt till kunder i fler än 60 länder. I slutet av 2012 hade Nespresso fler än 300 egna, exklusiva butiker i nyckelstäder världen över. För fjärde året i rad är Nespresso ett av de snabbast växande varumärkena inom Nestlé Group och räknas in bland koncernens "Miljardvarumärken". Nespresso uppnådde en global omsättning väl över 3 miljarder CHF 2011 och upprätthåller organisk tillväxt om mer än 20 procent. På kontoret i centrala Stockholm sitter idag ca 60 passionerade och motiverade medarbetare. Till CRC avdelningen sökes nu en CRM analytiker.
Publiceringsdatum2014-07-22Dina arbetsuppgifterSom CRM analytiker är dina arbetsuppgifter följande:
• Analysera data i CRM-systemet för att skapa en förståelse för konsumentbeteende
• Målgruppsoptimering av marknadsaktiviteter samt segmentering av marknadskampanjer
• Analys, rapportering och utvärdering av kunddatabasen, samt presentation av resultat för interna uppdragsgivare
• Uppföljning av Key Performance Indicators för att beskriva och följa upp kunders köpbeteende samt identifiera trender och kriterier som påverkar dessa
• Genomförande av kampanjer med hjälp av Neolane Formella krav - Högskoleutbildning inom statistik, ekonomi, system-/datavetenskap eller motsvarande
• 2-3 års erfarenhet av analysarbete med statistisk data i databaser och CRM-system
• Erfarenhet av kampanjhantering samt verktyg så som Neolane/Adobe Campaign, Unica/IBM
• Mycket goda kunskaper i Excel
• Goda kunskaper inom SPSS, Modeler och/eller SAS- Erfarenhet av lojalitetsprogram (meriterande)- SQL-kunskaper (meriterande)
• Erfarenhet av arbete med konsumentbeteende inom detaljhandel eller FMCG-branschen och förståelse för drivande faktorer (meriterande)
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
Dina personliga egenskaperFör tjänsten som CRM analytiker ser vi att du är flexibel och proaktiv. Du har en förmåga att definiera analyser och data för övriga medarbetare på företaget och trivs i en mycket dynamisk arbetsmiljö. Vänligen skicka in dina ansökningshandlingar på engelska omgående då vi gör ett löpande urval.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
FöretagBRAVURA SVERIGE AB
AdressBRAVURA SVERIGE AB
Hornsbruksgatan 28
11734 Stockholm
KontorsadressHornsbruksgatan 28
Stockholm
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-40024050
E-postadress:
info@bravura.se Jobbnummer 1944194
Observera att sista ansökningsdag har passerat.