Credit Controller
Bravura Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2022-11-01Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Om företagetFöretaget är en ledande aktör inom global företagskommunikation. De erbjuder molnbaserade kommunikationstjänster som gör att kunderna kan integrera meddelande (SMS)-, röstapplikations- och mobildatatjänster i sin verksamhet. Kommunikationstjänster används för hantering av kritisk information hos exempelvis banker, flygbolag, aktörer inom sjukvården samt teknikbolag. Bolaget startades under 2008 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Företaget har listats som ett topp 10 tillväxtföretag av Financial Times och #1 av Bloomberg.
Dina arbetsuppgifterI rollen som Credit Controller kommer dina primära arbetsuppgifter vara att utföra kreditriskbedömningar för företagets befintliga kunder, samt kontantindrivningar för utstående fodringar. Du ansvarar även för att säkerställa utförande i enlighet med företagets kreditpolicys. Du arbetar även med att tillhandahålla kontantinsamlingsprognoser och utifrån detta göra justeringar. Vidare arbetare du med kontoavstämningar och daglig bokföring av kontakter till kundreskontrasystemet, samt veckovisa sammanställningar och rapporteringar till Credit Manager samt Sales.
I denna roll kommer du att tillhöra Credit Control-teamet om 14 personer och rapporterar till Head of Global Billing. Som Credit Controller kommer du ansvara för och hantera ett antal legala entiteter, således ett antal länder med tillhörande kunder som du äger det primära ansvaret för. Det är en bred roll med många kontaktytor, där du utöver nära kontakt med företagets kunder även arbetar i nära samarbete med Sales och Billing.
• Kontantindrivning av utestående fordringar/skulder.
• Kreditriskbedömningar för befintliga kunder, analysera och identifiera potentiella risker.
• Säkerställa att företagets kreditpolicy följs.
• Tillhandahålla kontantinsamlingsprognoser, samt utföra nödvändiga justeringar.
• Veckvis sammanställning av gäldenärs-rapport till Sales m.fl
• Kontoavstämningar samt daglig bokföring av kontanter
• Förberedelse av inlagor till inkassobyråer samt advokater.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Relevant arbetslivserfarenhet från en liknande roll, meriterande med erfarenhet av kredithantering mot internationella kunder.
Grundläggande förståelse för bokföringsprocessen, kundreskontra samt kontoavstämningar.
• Goda kunskaper in Office-programmen, primärt Excel
• Goda kunskaper i Engelska i såväl tal som skrift
För att trivas i den här tjänsten är det viktigt att du är en noggrann, detaljorienterad och analytisk person som månar om att arbetsuppgifterna utförs med kvalitet. Du har en god struktur i ditt arbete och kan enkelt prioritera rätt. I den här rollen kommer du arbeta i team samt ha kontakt med andra delar av organisationen och därför är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga. Det är en positiv arbetskultur inom företaget och vi ser därför gärna att du är en glad, lösningsorienterad person som ser möjligheter. Du trivs en växande och snabb miljö som förändras dagligen och kan enkelt koordinera dig fram samt hitta svar på frågor som inte alltid är givna.
Övrig information:
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid.
Plats: Stockholm, Solna. Hybrid.
Lön: Enligt överenskommelse.
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt,
info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord:
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBravura Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Kontakt Fanny Danielsson
fanny.danielsson@bravura.se 08-40024050 Jobbnummer 7129403
Observera att sista ansökningsdag har passerat.