Controller till Norrvatten i Sundbyberg

Andara Group AB / Controllerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla controllerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Andara Group AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Vi söker en engagerad och strukturerad redovisningsekonom och controller med inriktning mot projektuppföljning till Norrvatten i Sundbyberg för ett vikariat på cirka 1 år.

Norrvatten erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete i en organisation med miljö och samhällsnytta i fokus. Har du erfarenhet av projektuppföljning och redovisning och vill fortsätta utvecklas i en omväxlande roll nära verksamheten tillsammans med engagerade kollegor?

Publiceringsdatum
2022-08-08

Dina arbetsuppgifter
Du ansvarar för att planera, analysera och genomföra den ekonomiska projektredovisningen. I arbetsuppgifterna ingår att stötta Norrvattens projektledare i ekonomiska frågor och du är systemansvarig för projektverktyget Insikt.

I rollen ingår även att du är backup för redovisningsfunktionen på Norrvatten. Du ansvarar för anläggningsregister, avskrivningar, prognoser och rapporter. Redovisningen sker i affärssystemet Visma Control

Du kommer att rapportera till chefen för Verksamhetsstöd. Verksamhetsstöd har ett brett uppdrag med ansvar för bland annat ekonomifunktionen med finansiering, redovisning och bokslut, inköps- och upphandlingsfunktionen och övergripande personalfrågor samt kanslifunktion. I mån av tid kommer du att arbeta med att förbättra och effektivisera de administrativa processerna inom Verksamhetsstöd.

Vikariatet sträcker sig mellan slutet av augusti eller början på september 2022 och fram till och med augusti 2023.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en civilekonomexamen eller motsvarande, har god ekonomisk förståelse och några års erfarenhet av redovisningsarbete från ax till limpa på en ekonomiavdelning. Det är ett krav att du har ett par års erfarenheter av projektuppföljning och att du har arbetat med investeringar i projekt. Utöver detta har du goda IT-kunskaper, är en erfaren Excel-användare och du uttrycker dig väl i svenska i både tal och skrift. Det är meriterande om du har arbetat med inköps- eller upphandlingsfrågor.

I din tjänst kommer du att arbeta med säkerhetsklassad information. Säkerhetsprövning och registerkontroll kommer därför att genomföras inför uppdraget.

I arbetet ingår resor mellan kontoret och vattenverket varför du måste ha körkort.

Dina personliga egenskaper
Du har ett strukturerat arbetssätt, är analytisk samt trivs med att konkretisera problemställningar och att hitta vägen framåt på ett effektivt sätt. Du tycker om att arbeta självständigt men är även en bra lagspelare och samarbetar bra med andra. Du är flexibel och kan snabbt skifta fokus om prioriteringarna ändras. Du är bra på att kommunicera och på ett tydligt och pedagogiskt sätt engagera dina kollegor. Det är vidare viktigt att vara målinriktad, drivande och ansvarsfull.

Mer om Norrvatten
Norrvatten är ett kommunalförbund som producerar och distribuerar dricksvatten av hög kvalitet till 14 medlemskommuner med stark expansion i norra Storstockholm. 700 000 människor, flera stora sjukhus samt Arlanda flygplats är beroende av att Norrvatten levererar ett hälsosamt dricksvatten och därmed möjliggör regionens utveckling.

Norrvatten är Sveriges fjärde största dricksvattenproducent med cirka 70 anställda. Huvudkontoret ligger i Sundbyberg. Vattenverket, Görvälnverket, ligger i Järfälla kommun. Här produceras 1600 liter dricksvatten per sekund. Läs mer på www.norrvatten.se (http://www.norrvatten.se).

Du får genom denna tjänst möjligheten att bidra till en god samhällsnytta. Norrvatten erbjuder ett intressant och utvecklande jobb med engagerade kollegor som är stolta över verksamheten och den nytta de bidrar till. Norrvatten sitter i trevliga lokaler i Sundbyberg med goda kommunikationer.

Mer om tjänsten

• Tillsättning: slutet av augusti/början på september
• Omfattning: heltid till och med augusti 2023
• Placering: Sundbyberg
• Uppdraget är ett konsultuppdrag under ett föräldravikariat och du kommer att bli anställd hos oss på Andara.

Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.

Mer om Andara Economy

Våra kunder brukar beskriva Andara Economy som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.

Andara Economy arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Economy är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.

Andara Economy är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Andara Group AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Andara Group AB (org.nr 556900-9003)

Arbetsplats
Andara Economy

Kontakt
Linda Gadd
linda.gadd@andaragroup.se
0720199209

Jobbnummer
6867829

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Andara Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Andara Group AB: