Controller till Konsultuppdrag på Element Six

Konsultia AB / Administratörsjobb / Skellefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Skellefteå, Robertsfors, Piteå, Norsjö, Vindeln eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Konsultia AB i Skellefteå, Robertsfors, Piteå, Norsjö, Vindeln eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-05-12

Om företaget
Vårt mål är att vara Norrlands bästa bemanningsföretag!

Konsultia är specialiserade på personaluthyrning och rekrytering till Norrlands industri- och logistikföretag.

Genom att erbjuda en bra arbetsmiljö, spännande uppdrag och goda utvecklingsmöjligheter arbetar vi för att vara branschens attraktivaste arbetsgivare. Hos oss är människorna vår viktigaste tillgång.

Konsultia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Det innebär att du som anställd har schyssta villkor. Du har marknadsmässig lön, reglerad semester, rätt till sjuklön samt pension och försäkringar.

Vi brinner för industrijobben i Norrland och känner stolthet för den närvaro vi erbjuder våra kunder. Våra kontor finns etablerade i Skellefteå, Umeå, Örnsköldsvik, Sundsvall och Gävle. Läs gärna mer om oss på vår hemsida www.konsultia.se

Om kundföretaget

Bolagets huvudsakliga verksamhet omfattar tillverkning av kubisk bornitrit samt polykristallina produkter av bornitrit och diamant. Tillverkningen kräver, för samtliga produkter, höga tryck och temperaturer. Bolaget bedriver, tillsammans med övriga koncernföretag, utvecklingsverksamhet inom dessa områden.

Arbetsuppgifter
Grunden i tjänsten är en sammanställande kontrollfunktion avseende produktionens rapportering och statistikframtagning för både ekonomi och HR avdelningen. Man kommer avlasta till största del ekonomifunktionens delar i form av analys/granskning av orderhantering på daglig basis. Arbetet kommer kräva stor analysförmåga samt noggrannhet då sammanställningar görs löpande varje dag. Delar av arbetet innehåller även att kommunicera med berörda parter av produktionen för att samla in data, säkerställa och återkoppla avvikelser i produktionen. Du kommer även dela ansvaret kring leverantörsfakturahanteringen och sköta lönehantering avseende ca 30 tjänstemän inom affärssystemet AGDA. Du bistår även med att ta fram månadsbokslut samt ansvara för avstämning av balansposterna i bolaget.

Profil
Vi ser gärna att du arbetat inom ekonomifunktionen på ett Industriföretag där dina arbetsuppgifter varit liknande mot vad detta arbete kräver. Du har erfarenheter av att arbeta med bokslut och rapporteringar, lönehantering av tjänstemän samt fakturahantering. Kunskaper inom JDE eller AGDA är meriterande.

Övrig information

Sista ansökningsdag 2015-05-30
Start: Omgående
Arbetstid: Dagtid
Vi kommer kalla intressanta kandidater löpande, vilket gör att tjänsten kan tillsättaas innan dess att ansökningstiden utgått.
Närmare upplysningar om tjänsten lämnas av Andreas Widmark på Konsultia 072-517 26 12
Varmt välkommen in med din ansökan

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-30
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 200
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Andreas Widmark 072-517 26 12 andreas@konsultia.se

Företag
Konsultia AB

Adress
Konsultia AB
Järnvägsallén 3
90328 Umeå

Kontorsadress
Järnvägsallén 3, Umeå

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2291515

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Konsultia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Konsultia AB: