Controller för uppdrag till Siemens, Finspång

Experis Finance Huvudkontor / Administratörsjobb / Finspång
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Finspång, Norrköping, Linköping, Vingåker, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Finspång, Norrköping, Linköping, Vingåker, Katrineholm eller i hela Sverige

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Publiceringsdatum
2016-01-08

Dina arbetsuppgifter
Vi söker just nu flera controllers för uppdrag på Siemens Industrial Turbomachinery AB i Finspång, samtliga roller är för konsultanställning på Experis. Uppdragen är långsiktiga (minst ett år) med möjliget till anställning hos kund.
Som controller kommer du att stödja projektledaren när det gäller kommersiella och finansiella delar av projektet liksom de juridiska förutsättningarna på projektets genomförande. Projektcontrollern har kontinuerlig kontroll och uppföljning av projektets budget i nära samarbete med hela projektteamet och är ansvarig för att globalt redovisa projektets resultat. Du bygger upp ett nätverk med kontakter inom såväl interna stödfunktioner liksom externa partners i form av leverantörer och kunder. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära:
• Ansvara för den globala rapporteringen av projektet inom Siemens och prognostisering av kostnader, omsättning och vinst i dina projekt.
• Ansvara för "Contract Management" och "Risk och Opportunity management" .
• Initiera säkring av valutarisker och ansvara för och följa upp bankgarantier och betalningssäkerheter (t.ex. remburs) samt hantera skattefrågor i de globala projekten.
• Fakturera och föla upp kundfodringar, hantera försäkringsärenden samt delta i det kontinuerliga förbättringsarbetet, även utanför vanligt operativt projektarbete.
• Resor kommer att förekomma.

Vem är du?
Vi söker dig som har en lämplig teoretisk bakgrund, lägst högskoleexamen inom ekonomi eller Business Administration. Vi ser det som en merit om du har erfarenhet av projekt- och/eller kommersiell verksamhet. Du förutsätts ha mycket god förmåga att förstå och att förmedla de ekonomiska förutsättningarna för projekten samt god förmåga att sätta dig in i och tolka de juridiska delarna av kontrakten. Personliga egenskaper som är lämpliga är att du kan agera självständigt och har god initiativ- och problemlösningsförmåga. Du ser möjligheter där andra ser problem. Det är dessutom viktigt att du aktivt arbetar för ett gott samarbete i dina projektteam och i de internationella nätverk och kontakter som arbetet kommer att medföra. Vidare bör Du vara uthållig och ha ett intresse av att arbeta med finansiella frågor, affärer och siffror, inte minst riskhantering i försäljningsprojekt. Strukturerat arbetssätt, hög integritet, engagemang och kreativitet är andra viktiga egenskaper vi eftersöker.
För att klara arbetsuppgifterna krävs att du behärskar engelska flytande, både i tal och i skrift. Du bör vara en avancerad MS Office-användare och det är en stor fördel om du har erfarenhet av SAP.

Vad kan vi erbjuda dig?
Experis står för experience och expertise! Hos oss får du som konsult utveckling genom spännande uppdrag på marknadens hetaste företag, personlig och yrkesmässig utveckling genom mentorskap mellan juniora och seniora konsulter samt möjlighet att bygga ditt professionella nätverk med personer inom din yrkeskategori via våra interna konsultnätverk.

Med 1600 konsulter och 6500 genomförda rekryteringar bara det senaste året är Experis Sveriges största konsult- och rekryteringsföretag inom segmentet chef och specialist. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag, avtal gällande hushållsnära tjänster och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Kontaktperson för detta jobb
Inkom med din ansökan snarast då vi arbetar med löpande urval. Frågor besvaras av ansvarig konsultchef Karin Hellström på 013-35 55 07 eller karin.hellstrom@se.experis.com

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Hellström

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2606380

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: