Claims Handler

Huvudkontor / Bankjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla bankjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Huvudkontor i Malmö, Staffanstorp, Lund, Eslöv, Helsingborg eller i hela Sverige

Vill du vara en del av en avdelning där det hela tiden finns nya utmaningar? Som Claims Handler i Arriva Danmark A/S kommer du att arbeta med skadereglering av de skador som inträffar på våra bussar, bilar och tåg. Avdelningen är Arriva Sverige AB och Arriva Danmark A/S behjälplig med de skador som inträffar.
Då verksamheten i Sverige är positiv med tillväxt, utökar vi verksamheten med den ny Claims Handler som alltså ska behandla svenska skador.

Ett kunnigt team med en motiverande chef
Som Claims Handler blir du en del av viktig avdelning med i allt 7 medarbetare på vårt kontor i Kastrup. Du ska här ombesörja att våra motor- och tågskador handläggs korrekt. Du kommer att få ett brett kontaktnät i verksamheten och kunnigt bistå denna i samband med försäkringsrelaterade problem. Du är närmast underställd Insurance and Risk Managern.

Du ska medverka till att vår claims handling är snabb, korrekt och optimal. Därutöver får du följande uppgifter:
• Skadereglering avseende motor- och tågskador
• Support för och rådgivning till Arriva Sveriges olika depåer vilket bl a innebär emottagande av anmälningar av nya skador, inhämtande av information i pågående skador och försäkringsrelaterad rådgivning

Systematisk person som tycker om utmaningar
Du har erfarenhet av motorskadereglering och återkravsöverenskommelsen (det s k åö-avtalet), gärna minst tre års erfarenhet. Har du genomgått utbildningar vid IFU eller motsvarande är det en fördel.

Alternativt har du erfarenhet av annan skadereglering, antingen i ett försäkringsbolag eller ett skaderegleringsföretag, eller har en juridisk bakgrund med intresse för försäkrings- och skadeståndsrätt.

Claims Handling skapades 2010 och är således en ny avdelning, ständigt med nya utmaningar. Det är därför en fördel om du vågar utmana status quo för att optimera och effektivisera arbetet. Det är viktigt att du är systematisk, noggrann och kan samarbeta vilket är förutsättningar för att vara framgångsrik med arbetet.

Bli del av en mångfaldig arbetsplats
Ett spännande arbete där umgängestonen är informell. Du kommer att lära känna tillmötesgående kollegor i en verksamhet som kännetecknas av en platt organisation och där tempot ofta är högt.

Hur du kommer vidare
Om arbetet stämmer överens med dig och dina ambitioner, sänd ditt CV och din ansökan via länken nedan eller genom att gå in på www.arriva.dk under fliken job og karriere. Vi tar endast emot ansökningar via länken på vår hemsida. Vi ämnar tillsätta tjänsten så fort som möjligt och behandlar ansökningarna löpande så sök gärna så fort som möjligt.

Har du frågor kring tjänsten får du gärna höra av dig till Insurance and Risk Manager Ken Hesse på telefon +45 2210 4604 eller e-mail ken.hesse@arriva.dk .

Publiceringsdatum
2013-10-14

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
HUVUDKONTOR

Kontorsadress
Skøjtevej 26

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 72302500

Jobbnummer
1676672

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Huvudkontor: