Chefsassistenter
Hallstahammars kommun, Äldreomsorgen / Administratörsjobb / Hallstahammar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Hallstahammar,
Surahammar,
Köping,
Västerås,
Kungsör eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hallstahammars kommun, Äldreomsorgen i Hallstahammar Hallstahammar är en liten kommun med stora möjligheter där du som medarbetare är en viktig del av någonting större. Du är med och skapar en kommun där utveckling, kreativitet och nytänkande är viktiga delar av vår vision för framtiden.
Det händer mycket i Hallstahammar, vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Hallstahammars kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra medarbetare bidrar och gör skillnad, varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb.
Tillsammans skapar vi Hallstahammars framtid. I augusti 2017 kommer ett av Sveriges modernaste äldreboenden öppna i Hallstahammar med 100 lägenheter och en stor personalgrupp. Till denna nya verksamhet söker vi nu chefsassistenter.
Publiceringsdatum2016-12-22ArbetsuppgifterSom chefsassistent kommer du att bistå ledningen på vårt nya äldreboende inom något av följande områden - ekonomi, personal/bemanning och/eller modern teknik. Din roll är bred men i huvudsak administrativ, dina arbetsuppgifter för dagen kan se olika ut beroende på vad som händer och vad som är prioriterat för stunden.
Inriktning ekonomi - du har en övergripande koll på bokföring och ekonomisk uppföljning. Arbetet innebär även att hantera områdets leverantörsreskontra vilket bl.a. innebär utredning av fakturor, interna och externa debiteringar samt handkassor. Du ska också vara behjälplig vid budget- och bokslutsarbete.
Inriktning personal/bemanning - du är behjälplig med att skriva anställningsavtal, hålla koll på anställningstid och företrädesrätt. Du ska också upprätta och aktualisera personalförteckningar samt bevaka frånvaro. Du kommer ha ett övergripande ansvar för schemaläggning samt vikarieanskaffning.
Inriktning modern teknik - du ser möjligheterna i digitaliseringen och i den moderna tekniken. Rent praktiskt så innefattar det att ge support, stöd och operativ handledning till användarna samt administrera behörigheter till aktuella system samt planera och genomföra utbildningar till användarna.
Oavsett inriktning ingår i uppdraget också att bemanna äldreboendets reception tillsammans med dina kollegor. Du kommer att vara något av "ansiktet utåt" eftersom en stor del av arbetet utgår från entrén och receptionen. Du hänvisar, vägleder och informerar besökare, boende och närstående.
Om du är en driven, nyfiken och initiativtagande person som trivs med att arbeta i en dynamisk organisation har du kommit rätt! Du kommer att få ta stort eget ansvar och din förmåga att arbeta som en stöttande funktion kommer ta dig långt. Utifrån just dina kvalifikationer och dina kollegor kommer vi tillsammans att skapa ett så utmanande och stimulerande arbete som möjligt!
KvalifikationerDu som har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter kommer snabbt att sätta dig in i din nya roll! Du drivs av att ge service till andra och kundtillfredställelse är viktigt för dig, såväl internt som externt. Du är resultatorienterad och har god samarbetsförmåga, du har inget emot att ta dig an tuffare likväl som enklare utmaningar/uppgifter.
Du har förmåga att arbeta proaktivt och du kan snabbt identifiera vad som behöver göras och tvekar inte att hugga i där det behövs.
Du utstrålar säkerhet och trygghet och arbetar fokuserat och kontrollerat i stressade situationer. Du trivs i en koordinerande roll där du och ditt arbete är en viktig kugge i det löpande arbetet. Du är drivande, självgående och kan prioritera när så krävs. Du är noggrann och ansvarsfull och trivs att arbeta i team samtidigt som du har förmåga att arbeta självständigt. Du kan snabbt anpassa dig till ändrade omständigheter och är villig att bredda din kompetens. Din personliga lämplighet kommer vara avgörande i denna rekrytering.
Du har ett professionellt förhållningssätt och stor integritet. Är du dessutom lösningsorienterad, strukturerad och har hög servicekänsla så kommer du att bli mycket uppskattad. Tar du därutöver med dig en portion humor passar du väl in hos oss!
Du har som lägst gymnasial utbildning, det är meriterande med någon form av tilläggskompetens inom någon av de tre olika inriktningarna. Du behärskar svenska flytande i såväl tal som skrift. Du har god vana av att arbeta med datorn som arbetsverktyg och kan arbeta med Officepaketet obehindrat. Erfarenhet av arbetet i Time Care, Visma affärslösningssystem och PersonecP är meriterande.
ÖVRIGT
Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes vänligen men bestämt.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Schemalagd arbetstid inklusive helger. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-22
Ange följande referens när du ansöker: C10290 - 2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Svenberg
anna.svenberg@hallstahammar.se 0220-240 31
Monika Selin
monika.selin@hallstahammar.se 0220-240 17
FöretagHallstahammars kommun, Äldreomsorgen
AdressHallstahammars kommun, Äldreomsorgen
Prästgårdsgatan 1
73480 Hallstahammar
KontorsadressHallstahammar Hallstahammar
Jobbnummer 3230383
Observera att sista ansökningsdag har passerat.