Chefsassistent

Sollentuna Kommun / Administratörsjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun i Sollentuna, Järfälla, Sundbyberg, Stockholm, Södertälje eller i hela Sverige

Vård och omsorgskontoret är kommunens beställare och utförare av vård- och omsorg för äldre och personer med funktionshinder. Organisatoriskt leds kontoret av förvaltningschefen och är uppdelat på fyra avdelningar, som var och en leds av en avdelningschef, direkt underställd förvaltningschefen. Förutom avdelningarna har förvaltningschefen en stab med specialistkompetenser till stöd i styrning och ledning. Den aktuella tjänsten är placerad i denna stab.
 Vård- och omsorgskontorets uppdrag innefattar förutom drift och utveckling inom egna vård- och omsorgsverksamheter även upphandling av entreprenader enligt LOU samt upphandlingar enligt LOV. Ungefär hälften av verksamheterna drivs av privata utförare. Såväl egna verksamheter som upphandlade kontrolleras kvalitativt utifrån uppdrag/avtal.
 Vård- och omsorgskontoret är sedan flera år inne i ett omfattande utvecklingsarbete med nytt IT-stöd, nya arbetsprocesser, verksamhets- och medarbetarutveckling. Detta arbete kommer att fortgå i samma expansiva omfattning och hastighet. Kontoret har ett mycket gott arbetsklimat. I genomförda medarbetarundersökningar får vi bra betyg av medarbetarna. Vi värnar om att behålla detta goda klimat som innehåller diskussionsutrymme, ny- och oliktänkande, ifrågasättande, omsorg om varandra och en stor portion humor.
 Vård- och omsorgsnämnden är den politiska nämnd som ansvarar för kontorets verksamheter.
 I arbetsuppgifterna ingår att vara förvaltningschefens administrativa stöd och på dennes uppdrag bl a:
• vara sekreterare på vissa av kontorets sammanträden/möten (t ex avstämningsmöten, stabsmöten, förvaltningsledningsgrupp)
• vara ett administrativt stöd till avdelningscheferna för äldreomsorg och funktionshinder
• arbeta med insamling, sammanställning och redovisning inom specifika ämnesområden
• representera/företräda kontoret internt och externt
• ha ansvar för beställningar av kontorsmateriel
• ha ansvar för kontorsförråd
• vara personalredogörare inom kontoret (bevakning av sjuk- och friskanmälan, intyg och behov av rehabåtgärder)
• ansvara för mötes- och lokalbokningar
• vara intern projektadministratör
Du som är intresserad av att söka tjänsten ska ha:
• Utbildning som bedöms vara lämplig och adekvat för uppdraget
• Väl vitsordad erfarenhet av administrativt arbete.
• Väl vitsordad erfarenhet av arbete i servicebranschen.
• Mycket god vana vid arbete i MS Office och andra IT-system.
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska.
• Mycket goda vitsord från tidigare anställningar.
• Erfarenhet av politiskt styrd organisation och förståelse och intresse för att arbete i denna typ av organisation
Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid personliga egenskaper vid tillsättning av tjänsten. I slutfasen av rekryteringen kan personbedömning av extern part komma att användas vid urvalet av kandidater.
Mer in formation får du om du kontaktar förvaltningschef Magnus Widén på tel 08/57921532  
Sista ansökningsdag är 14 november 2011. Tjänsten beräknas att tillsättas i början av januari 2012.

Publiceringsdatum
2011-10-31

Arbetstider och omfattning
Tills vidare

Ersättning
enl avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-11-14
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Magnus Widén, 08-5792 1532

Företag
Sollentuna Kommun

Adress
Sollentuna Kommun
Allfarvägen 31
19186 Sollentuna

Jobbnummer
1067539

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sollentuna Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sollentuna Kommun: