Chef till kontaktcenter

Södertälje kommun, Kontaktcenter / Marknadsföringsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södertälje kommun, Kontaktcenter i Södertälje

I Södertälje kommun strävar vi efter att bli ledande på service. Vårt kontaktcenter är navet i att leda utvecklingen med att öka tillgängligheten, förbättra bemötandet och ge bästa tänkbara service till kommunens medborgare, företag och besökare. Kontaktcentret fungerar som en väg in för alla ärenden som hanteras i kommunen med målet att kunna besvara och hantera 80 procent av de allmänna frågor som ställs.

Publiceringsdatum
2016-01-27

Arbetsuppgifter
Som chef för kontaktcenter leder du tolv kommunvägledare samt en samordnare för finskt förvaltningsområde. Du har personal-, ekonomi- och utvecklingsansvar för verksamheten. Till stöd för den dagliga driften finns en arbetsledare. I syfte att avlasta andra verksamheter och öka servicen ingår också i uppdraget att tillsammans med de olika verksamheterna i kommunen utveckla och effektivisera kommunens arbetsätt. Du har även en ledande roll i digitaliseringen av kommunens ärendehantering och tjänster.
Vi söker dig som utmanas av utvecklings- och förändringsarbete med målet att skapa bra service genom hög tillgänglighet, trevligt bemötande och service på flera språk. En förutsättning i din roll är att arbeta i nära dialog och med stor delaktighet från de kommunala verksamheterna.

Kvalifikationer
Du som söker har en relevant högskoleutbildning eller har förvärvat motsvarande kunskaper på annat sätt. Du har också erfarenhet av personal- och ekonomiansvar. Det är meriterande om du har erfarenhet av utvecklingsarbete, kundservice och av arbete i kommunal eller annan offentlig verksamhet. Vi ser gärna att du har erfarenhet från politiskt styrd verksamhet. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska.
Som ledare är du en du en driven och engagerad person. Ditt ledarskap präglas av tydlighet, trygghet och förmåga att skapa delaktighet och engagemang. Som person är du serviceinriktad, initiativrik, en god kommunikatör och lösningsorienterad med ständigt fokus på att utveckla verksamheten ytterligare. Du är bra på att samarbeta och skapa förtroendefulla relationer. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. En viktig del av arbetet blir att förankra idéer i kommunen. Du använder gärna nya sätt och ny teknik i arbetet.
Slutligen skaffar du dig en lokal förankring och visar ett uttalat och tydligt intresse, förståelse och engagemang för just Södertälje.

ÖVRIGT
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-22
Ange följande referens när du ansöker: A537818
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Dahl Torgerson, Kommunikationschef 08-52306719

Företag
Södertälje kommun, Kontaktcenter

Adress
Södertälje kommun, Kontaktcenter
Campusgatan 26
15189 Södertälje

Kontorsadress
15189

Jobbnummer
2637790

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södertälje kommun, Kontaktcenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södertälje kommun, Kontaktcenter: