Chef Säljsupport

3 / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos 3 i Stockholm, Solna, Täby, Södertälje, Gnesta eller i hela Sverige

3 vågar vara annorlunda. Vi är ett snabbt växande företag som ständigt utmanar marknaden för mobil kommunikation i vår kamp för Sveriges nöjdaste kunder. Nu söker vi engagerade medarbetare som vill bli bäst på det de gör i en energifylld miljö med ett högt tempo och högt satta mål.

Säljsupport ansvarar för att supportera 3:s interna säljkanaler; 3Butikerna, Telesälj, Kundservice samt alla externa återförsäljare med support liknande en intern kundservicefunktion. Avdelningens uppgift är att stötta sina kunder - kanalernas säljare - med information, kreditupplysningar, administration av kunder samt viss systemsupport under deras säljprocess. Säljsupport får in runt 1400 samtal och ca 250 mailärenden varje dag, och målsättningen är att i enlighet med att vara Sveriges Bästa Säljsupport besvara 80 % av alla samtal inom 60 sekunder samt besvara de mailärenden som kommer in inom 24 timmar.

Som avdelningschef för Säljsupport kommer du att ha resultat- samt personalansvar för avdelningen, vilken i dagsläget består av 2 coacher, 15 heltidsanställda supportagenter samt ett antal deltidsagenter. Din uppgift blir att leda personalen mot uppsatta mål genom ett coachande och motiverande förhållningssätt. Din arbetsdag består förutom fullt resultatansvar för verksamheten bland annat av rekrytering, utvecklingssamtal, lönesättning och teamutveckling. Du kommer att ingå i ledningsgruppen för Affärsstöd där cheferna för Logistik, Devices, Eftermarknad, Inköp, Analys kommer att ingå tillsammans med andra nyckelroller inom Affärsstöd.

Arbetsuppgifter Avdelningschef Säljsupport:

• Leda och utveckla verksamheten inom avdelningen.
• Ha ett övergripande resultat- och budgetansvar för avdelningen, och att aktivt vara med och bidra till både kort- och långsiktig utveckling samt resultat.
• Ansvara för schemaläggning, bemanning och öppettider, och att se till att dessa punkter hela tiden är optimerade för säljkanalernas behov, samt hålls inom budget.
• Utveckla, implementera och följa upp uppsatta mål både på avdelningsnivå och på individnivå.
• Ha en nära dialog med företagets säljchefer och hålla dig uppdaterad på samtliga kanalers verksamheter.
• Ansvara för att genomföra förbättringsarbeten som är till nytta för såväl den egna avdelningen som 3 i stort. 

Vi söker dig som är: 

• Fokuserad på resultat.
• Relationsorienterad, stöttar och ser varje individ samt vet hur människor motiveras och engageras.
• Duktig på att vårda och bygga relationer såväl internt som externt.
• Självgående och kan fatta egna beslut
• Serviceminded, och övertygad om att det även för en "intern kundservice" gäller att agera med att tänka på vad som är bäst för 3, för kund och för våra partners.

Rätt person erbjuds ett utmanande, utvecklande och meriterande arbete i en fantastisk kultur.

Tjänsten är en heltidstjänst med start omgående. Sök tjänsten redan idag då vi håller intervjuer löpande och den kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Vid frågor kontakta Olof Isestedt, chef för Affärsstöd, på 0735 33 76 65.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Publiceringsdatum
2016-07-07

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
3

Adress
3
Lindhagensgatan 98
10425 Stockholm

Kontorsadress
Lindhagensgatan 98

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2945718

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från 3

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos 3: