Chef Sälj- och Kundservice inWarehouse.se
inWarehouse / Försäljningsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla försäljningsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos inWarehouse i Göteborg,
Stockholm eller i
hela Sverige inWarehouse.se söker Chef Sälj- och Kundservice för tillsvidareanställning.
Rollen som Chef Sälj- och Kundservice är en tillsvidareanställning och gäller från den 1 september.
Chef Sälj- och kundservices huvuduppgift är att ansvara för att Sälj- och kundservice håller genomgående hög och kvalitativ service gentemot inWarehouse.se kunder. Chef Sälj- och kundservice skall bidra till nöjda kunder, hög effektivitet, exakthet och resultatmedvetenhet. Att avdelningen uppnår sina mål, bidrar till ett positivt arbetsklimat och arbetsglädje.
Ansvarsområden för en Chef Sälj- och Kundservice:
Ansvarsområdet gäller Sälj- och Kundservicehantering inom inWarehouse.se.
Upprätta en väl fungerande avdelning gällande kundkontakter.
Bemöta företagets kunder, kollegor med respekt och ett lösningsorienterat synsätt.
Uppvisa en representativ bild av företaget i enlighet med affärsidé och värderingar.
Ansvara för ett fungerande internt uppföljnings/rapporteringsflöde.
Kunskapsnivån inom avdelningen för att kunna bemöta kundens och våra interna krav.
Upprätta utvecklingsplaner för avdelning och medarbetare samt agera till dessa handlingar för att nå inWarehouse.se övergripande mål.
Kontinuerligt utveckla kompetens och samspel i organisationen för att nå uppsatta mål.
Implementeras en 100% ansvarskultur inom Sälj- och kundservicorganisationen.
Löpande jobba för förbättringar inom avdelningen som leder till ökad kundnytta.
Upprätthålla och utveckla ett gott samarbete med andra avdelningar och kollegor.
Delaktig i det strategiska arbetet med affärsplan för inWarehouse.se.
Chef Sälj- och Kundservice roll i organisationen som chef och ledare:
Alltid föregå som ett gott exempel.
Att leda med ledord som, ansvar, involvering, motivation, resultatmedvetenhet.
Sörja för att avdelningen utvecklas till branschens bästa inom service och kundvård.
Jobba med att genom coaching utveckla varje medarbetare i avdelningen.
Ingår i inWarehouse.se taktiska ledningsgrupp.
Ansvarig för att avdelningen presterar enligt uppställda krav.
Kvalifikationer för tjänsten:
Du har en teknisk bakgrund och är bekväm med att diskutera olika tekniska lösningar
Du brinner för försäljning, är lyhörd på kundens behov och har lätt för att utifrån behovet presentera en teknisk lösning.
Du har erfarenhet av att sälja till företagskunder dvs du förstår skillnaden på köplagen och konsumentköplagen, du kan tillämpa respektive lag på respektive kund.
Du har förståelse för vikten av att följa de upparbetade rutiner som gäller i var tid.
Du kännetecknas av att hålla ordning och reda runt omkring dig.
Publiceringsdatum2010-08-05KvalifikationerDokumenterad säljerfarenhet ett krav.
Dokumenterad ledarerfarenhet är ett krav, gärna från ett kundservicecenter eller annan kundorienterad verksamhet.
Relevant utbildning för tjänsten gärna på högskolenivå är en fördel.
Stort teknikintresse inom Data/IT och Hemelektronik är en fördel.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Enligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-08-20
Ansökan kan skickas till e-postadress:
magnus.gerdin@inwarehouse.seKontaktMagnus Gerdin, Distribution Channel Manager,
magnus.gerdin@inwarehouse.seFöretaginWarehouse
AdressinWarehouse
Kruthusgatan 17, 6 tr.
41104 GÖTEBORG
KontorsadressKruthusgatan 17, 6 tr.
GÖTEBORG
Jobbnummer 704244
Observera att sista ansökningsdag har passerat.