Chef för orderavdelning, interim, sökes
AB Söder & Co Consulting / Chefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos AB Söder & Co Consulting i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2021-04-21Om företagetVårt internationella kundföretag behöver nu en interim chef i 7-8 månader. Start är så snart som möjligt innan semesterperioden. I detta interims uppdrag fungerar det bra med semester i sommar för dig som önskar det.
ArbetsuppgifterDina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att leda, fördela och utveckla arbetet inom order- och leveransprocessen hos vår kund. I arbetet ingår team- och processutveckling likväl som koordinering. Vår kund är ett internationellt bolag med kontor i Göteborg.
Du kommer att ansvara för:
• Operativa och dagliga orderarbetet med fokus på kvalitet.
• Utveckla orderfunktionen och personalen i teamet.
• Utveckla orderprocesserna gentemot kunder.
• Äga och driva förändrings- och utvecklingsarbete inom orderprocessen.
• Ge support till kunder och partners.
• Problemlösning
• Definiera kundernas leveransvillkor och leveranskvalitet samt skapa transparens inom Supply Chain.
• Information och siffror kopplat till order, finans och operativ data för att mäta och utveckla processer och lönsamhet.
• Leverantörs- och kundavtal och relationer.
ProfilDu är den närvarande och trygga chefen som tack vare ditt utvecklade ledarskap har förmågan att zooma in och zoom ut för att se vad som behöver göras, prioriteras och delegeras. Med ditt mod och din beslutsamhet ser du till att få saker att hända och att projekt genomförs. Du är en ansvarsfull "doer" som parallellt med att du delegerar uppgifter till andra jobbar operativt med orderprocessen. Vi förväntar oss att du har förmågan att leda, coacha, inspirera och utmana medarbetarna till goda arbetsinsatser och utveckling. Vidare behöver du vara organiserad och strukturerad för att lyckas bra i denna roll.
Vi ser gärna att du är utbildad inom logistik och har minst fem års erfarenhet från liknande roll inom Customer Service eller Supply Management. Du är van användare av ERP van vid att kommunicera obehindrat på engelska. Att du har tidigare god erfarenhet av att driva projekt- och förändringsarbete är fördelaktigt.
Meriterande är om du har kunskap och erfarenhet av lagstadgade krav för frakt av produkter på nationellt och internationellt.
Så ansöker duAnsökan är du välkommen att skicka via Söder & Cos' hemsida
www.soderco.se. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att tjänsten kan bli tillsatt innan sista dag för ansökan. Sista dag för ansökan är 2021-05-21. För detta uppdrag går det bra att gå som underkonsult om du har eget bolag. Alternativt blir du anställd av oss för uppdraget. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Niklas N Ekeblad 0733-434111.
Om företagetSöder & Co bemannar företag och andra organisationer genom inhyrning, rekrytering och inhyrningsrekrytering. På så sätt skapar vi både karriärmöjligheter för människor och kostnadseffektivitet för företag. Vi tror på långsiktiga relationer och arbetar därför engagerat med en lokal och personlig närhet till våra kunder och konsulter.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-05-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAB Söder & Co Consulting
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4886".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare AB Söder & Co Consulting (org.nr 556684-3107),
http://www.soderco.se/ Arbetsplats Söder & Co Göteborg AB
Jobbnummer 5706353
Observera att sista ansökningsdag har passerat.