Chef för kundservice
Helsingborgs Stad, Helsingborgs stad Stadsbyggnadsförvaltningen / Receptionistjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Helsingborgs Stad, Helsingborgs stad Stadsbyggnadsförvaltningen i Helsingborg HELSINGBORG -SUNDETS PÄRLA
Helsingborg är det naturliga navet i den norra delen av den expansiva Öresundsregionen.
Staden erbjuder såväl människor som företag unika möjligheter för utveckling och välbefinnande. Delaktighet, framtidstänkande och ständiga förbättringar utgör grunden för landets mest attraktiva stad.
Publiceringsdatum2008-04-01ArbetsuppgifterHelsingborg är en expansiv stad och den nybildade stadsbyggnadsförvaltningen är viktig för stadens utveckling. Stadsbyggnadsförvaltningen har 275 anställda och vi ansvarar för allt från långsiktiga strategiska planer för staden till operativ drift av gator, parker och stränder. I vår organisation ingår även VA-verket och Renhållningsverket.
Kundservice är stadsbyggnadsförvaltningens ansikte utåt och syftet är att öka servicen mot helsingborgarna. Genom Kundservice skapas en tydlig ingång till förvaltningen oavsett om det gäller ett besök på stadsbyggnadshuset, ett telefonsamtal, en kontakt via e-post eller ett besök på webben. Arbetet med att bygga upp vår nya Kundservice har just påbörjats. I dagsläget arbetar fyra personer i olika servicefunktioner.
Vi söker nu en chef för Kundservice för att hjälpa oss med planering, uppbyggnad och drift av denna spännande verksamhet, som är en framgångsfaktor för vår förvaltning. Vi söker dig som förstår att sätta kunden i centrum. Du ska även ha förmågan att kunna förstå hela den komplicerade verksamhet som stadsbyggnadsförvaltningen bedriver.
KvalifikationerSom chef för Kundservice ansvarar du för att arbetet fungerar smärtfritt och skapar ett gott arbetsklimat i gruppen. Du ansvarar för att utveckla enheten både vad gäller personalens utveckling och de arbetsmetoder som används i det dagliga arbetet. I chefens ansvar ingår också att vara en länk mellan kunder och förvaltningens övriga avdelningar. Du är en del av gruppen och deltar operativt i den dagliga verksamheten tillsammans med fyra kollegor i kontakterna med våra kunder.
Dina personliga egenskaper värderas högt. Med personliga egenskaper menar vi: förmåga att etablera och utveckla goda relationer internt och externt. Förmåga att aktivt söka den information som behövs för rollen. Du är en god lyssnare, är lyhörd inför andras behov och känslor men är också framåtdrivande med en helhetssyn och ser möjligheterna i stället för problemen.
Du är en erfaren ledare. Vi ser att du har erfarenhet av att arbeta med kundservice och har erfarenhet av personal- och ekonomiansvar. Du har gärna arbetat i en ledande befattning och har gärna en akademisk utbildning eller motsvarande.
Du rapporterar till vår administrative chef och är en nyckelperson i driftsorganisationen.
Anställningstyp/arbetstiderTillsvidare, tillträde: snarast
ErsättningLön/Sysselsättningsgrad: 100%
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-04-15
Ansökan kan skickas till e-postadress:
catharina.hedman@helsingborg.seAnsökan sker via företagets webbplats.
KontaktSofia Sörensen, 042-105928
Ulf Rigstam, 042-105253,
ulf.rigstam@helsingborg.seFacklig kontaktFredrik Bengtsson, 042-105271
Berit Anderssen, 042-105929
FöretagHelsingborgs stad, Helsingborgs stad Stadsbyggnadsförvaltningen
AdressHelsingborgs stad, Helsingborgs stad Stadsbyggnadsförvaltningen
Järnvägsgatan 22
25189 Helsingborg
Jobbnummer 178799
Observera att sista ansökningsdag har passerat.