Change Manager
Stadler Service Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stadler Service Sweden AB i Västerås,
Eskilstuna,
Vallentuna,
Solna,
Stockholm eller i
hela Sverige Stadler har byggt tåg i över 80 år. Med vår innovationskraft, flexibilitet och tillförlitlighet är vi idag en ledande tillverkare av järnvägsfordon. Cirka 14 000 anställda arbetar på flera produktions- och konstruktionsanläggningar och över 70 serviceställen i Europa, Nordamerika och Nordafrika.
I Sverige utför Stadler Service underhåll, reparationer och moderniseringar av järnvägsfordon. Med schweizisk precision strävar vi efter att leverera högsta kvalitet till den svenska järnvägsindustrin. Över 400 medarbetare arbetar i våra välutrustade verkstäder i Västerås, Stockholm och Eskilstuna, som utgör basen för Stadler Service Sverige.
HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER
Som Change Manager har du ansvar för att ta emot ändringsförslag från kund, utvärdera samt granska förslaget tillsammans med interna avdelningar. En del ändringsförslag involverar tekniska och praktiska aspekter vilket gör att du behöver ha förståelse och intresse för detta. Avdelningarna du har främst kontakt med i ditt dagliga arbete är inköp, engineering och produktionssupport. Rollen innefattar även att ta fram offertunderlag samt skapa offerter till kund utefter ändringsförslaget. Då du i tjänsten både har kundkontakt samt interaktion med interna avdelningar behöver du trivas i en social och koordinerande roll.
Tjänsten som Change Manager innebär:
Ansvar för att ta emot förslag från kund och därefter utvärdera samt granska förslaget tillsammans med interna avdelningar.
Koordinera och samla in information för att kunna utvärdera kundens önskemål och förslag på ändringar.
Ta fram offertunderlag och skapa en slutgiltig offert för kund
Veckovisa möten med kund
ÖNSKVÄRDA KVALIFIKATIONER/ PERSONLIGA EGENSKAPER
Tidigare erfarenhet av kundkontakt
Grundläggande teknisk förståelse och intresse
Utmärkt förmåga att kommunicera och interagera med människor
Driven, ihärdig och självgående
Utbildning inom teknik, konstruktion eller försäljning
God administrativ förmåga
Meriterande om du har tidigare vana av offertbearbetning
Krav på goda svenska och god engelska i tal och skrift
VAD VI ERBJUDER
Vi erbjuder en viktig position i en dynamisk miljö med stor möjlighet att forma din roll där du både får lokala samt globala utvecklingsmöjligheter. Hos oss är du med och gör skillnad på vår utvecklingsresa mot en hållbar framtid. Du får jobba i ett expansivt globalt företag som har stort lokalt mandat i den nordiska järnvägsmarknaden och du kommer tillhöra en grupp av individer med olika bakgrund, kompetenser och infallsvinklar. Vi erbjuder konkurrenskraftiga anställningsvillkor och dessutom trevliga kollegor!
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-11-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stadler Service Sweden AB (org.nr 556961-5262)
Verkstadsgatan 31 (
visa karta)
722 33 VÄSTERÅS
Kontakt HR
Erika Silén
erika.silen@stadlerrail.com Jobbnummer 8195055
Observera att sista ansökningsdag har passerat.