Cash management-administratör

Poolia Bank & Finans AB / Kassörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kassörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Bank & Finans AB i Stockholm, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Poolia Bank & Finans AB
Presentation
Är du en civilekonom med erfarenhet från en treasury-enhet eller bank? Då är det kanske dig vi söker.
Nu söker vi en cash management-administratör till en av våra kunder. Tjänsten som är på konsultbasis beräknas starta omgående och pågå i sex månader. Du kommer att vara placerad på vår kunds kontor som är beläget i Stockholm. För rätt person finns stor möjlighet till förlängning.
Vi intervjuar och anställer löpande. Varmt välkommen med din ansökan.
Poolia är ett möjligheternas företag där du kan växa och utvecklas i din yrkesroll i ett rasande tempo. Genom oss får du tillfälle att jobba på populära arbetsplatser hos företag med välkända varumärken.
Att vara konsult på Poolia är ett strategiskt steg i din karriär. Du hamnar i strålkastarljuset – både hos oss på Poolia, hos våra kunder och de medarbetare du kommer i kontakt med på de arbetsplatser du befinner dig. Missa inte chansen att bli en av våra eftertraktade konsulter.

Publiceringsdatum
2009-11-06

Dina arbetsuppgifter
I rollen som cash management-administratör kommer du att:
• sköta löpande frågeställningar från divisioner och dotterbolag
• upprätthålla behörighetsfullmakter
• hålla en god dialog med banker där kunden har kontouppsättningar.
Utbildning/erfarenhet
Du som söker denna tjänst har relevant högskole- eller universitetsutbildning eller motsvarande. Du har några års yrkeserfarenhet som civilekonom med erfarenhet från större företags treasury-enhet eller bank.
Du är en van användare av finansiella IT-system och det är ett krav att du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
För att lyckas och trivas i rollen som administratör tror vi att du är självgående, driftig och noggrann. Tjänsten innebär nära samarbete inom enheten och ibland i team med kollegor från divisioner och dotterbolag.
Förmåner
Vi vill att du ska trivas hos oss. Därför satsar vi både på kompetensutveckling och sociala aktiviteter. Poolia anordnar regelbundet konsultträffar och erbjuder dig ett varierat utbildningsprogram.
Dessutom får du din alldeles egna konsultchef, som själv har erfarenhet från din bransch och är väl insatt i arbetsmarknaden. Vad sägs om att ha en engagerad och kunnig person vid din sida, som gärna agerar bollplank för din fortsatta karriär?
Din anställning hos Poolia omfattas av gällande kollektivavtal med Unionen och förmåner som träningsbidrag och sjukvårdsförsäkring.
Företagsbeskrivning
Poolias framgång bygger på att vi ständigt strävar efter högsta kvalitet och att vi har specialiserat oss på att hyra ut och rekrytera kvalificerad personal inom våra fokusområden ekonomi, administration och IT & Teknik. Poolia har funnits sedan 1989, har verksamhet i fem länder och är noterat på Stockholmsbörsen. Vi arbetar effektivt och engagerat, med det stora företagets resurser och det lilla företagets närhet till både kunder och kandidater.
Sluttext
Ansökan sker endast genom att du registrerar ditt CV här på vår webbplats. Klicka på knappen Ansök till höger i denna annons. När du registrerar ditt CV rekommenderar vi att du fyller i så många uppgifter som möjligt samt att du bifogar ett färdigt CV. Kontrollera även att din e-postadress är korrekt ifylld.
Poolia är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär att vi uppfyller de krav som är uppsatta av Bemanningsföretagen.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-11-27
Ange följande referens när du ansöker: 20724
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Poolia Bank & Finans AB

Adress
Poolia Bank & Finans AB

Jobbnummer
533276

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Bank & Finans AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Bank & Finans AB: