Byggprojektledare till Coop Butiker & Stormarknader AB - Stockho

Rekrytering & Interimslösningar / Byggjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla byggjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Rekrytering & Interimslösningar i Stockholm, Kalmar, Borås, Göteborg, Kungsbacka eller i hela Sverige

Har du ett stort intresse eller förståelse för stads- och samhällsutveckling, människor, fastigheter, handeln och handelsmönster? Då kan det vara dig vi söker!

Coop genomgår en spännande förändringsresa vilket skapar ett utmanande och omväxlande innehåll i rollen som Byggprojektledare. Du kommer få möjligheten att ingå i ett engagerat och affärsinriktat team som bidrar till ett framgångsrikt Coop, där du kommer att ha ett stort ansvar för att Coop ska lyckas nå sina mål. Ditt arbete är rörligt och fritt med stort eget ansvar där du jobbar brett i din region. Kreativitet och att våga vara personlig är viktigt för att lyckas.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som Byggprojektledare har du en viktig roll i Coops fortsatta tillväxt och affärsutveckling av både nya och befintliga butikslägen. Din förmåga till nytänkande och att våga se saker från ett helt nytt perspektiv kommer vara en stor framgångsfaktor för dig. Du kommer jobba i en tillåtande miljö där förändring just nu står i fokus. Vi söker i detta skede en medarbetare som kommer fokusera på projekt främst i Mälardalen och Stockholmsregionen

Exempel på arbetsuppgifter:

• Stödja etableringsansvarig med besiktning och bedömning av förutsättning att bygga nya butiker, här ingår också täta kontakter med fastighetsägare och kommuner.

• Driva nybyggnad och ombyggnadsprojekt av Coops butiker tillsammans med ditt projektteam
• Driva projekt i form av identitetsbyten, implementering av nya avdelningar och funktioner i redan befintliga butiker
• Rapportering av ekonomiska prognoser för samtliga egna projekt samt ansvara för kontroll och uppföljning av tid och kvalitet

• I ombyggnadsprojekten delta i olika förstudier med besiktning och bedömning av förutsättningar och framtagande av grova kalkyler

• I genomförandefasen för projektering och upphandling kommer du att ansvara för upprättande av tidsplan och hålla i myndighetskontakter under själva byggnationen

• Vid slutfasen ansvara för att besiktningar genomförs och butiksdrift överlämnas, samt upprättande av slutrapport

Publiceringsdatum
2018-04-23

Bakgrund
Vi tror att du har minst 5 års arbetslivserfarenhet av en liknande roll. Vi söker dig som har en byggnadsteknisk utbildningsbakgrund. Du kanske är byggingenjör eller motsvarande med goda ekonomiska kunskaper.

Dina personliga egenskaper
För att bli framgångsrik i rollen krävs att du är affärsmässig, ansvarsfull och utåtriktad. Du jobbar med god framförhållning och har en känsla för struktur och ordning och reda. Du är noggrann, prestigelös och trivs med att jobba med andra och delar gärna med dig av dina kunskaper och värdesätter dina kollegors kompetenser. Du är duktig på att planera och arbeta självständigt och tar ett stort ansvar för dina projekt och affärer.

Vi söker dig med stark vilja och ambition som kan bidra med den energin och drivkraften för att göra skillnad. Du vågar vara nytänkande och strävar efter en ständig förbättring i ditt dagliga arbete. Du drivs av att göra affärer, trivs i att jobba i en retail organisation, har en stark analytisk förmåga samt erfarenhet av att jobba resultat- och målinriktat.

Så ansöker du
I denna rekrytering samarbetar Coop Butiker & Stormarknader AB med Newsec Rekrytering- och Interimslösningar. Urval och intervjuer sker löpande, ansök så snart du kan. För frågor angående tjänsten, vänligen kontakta rekryteringskonsult Emelie Sahlsten på emelie.sahlsten@newsec.se, 0700-125257.

Om Newsec Rekrytering- & Interimslösningar

Newsec Competence är ett bolag med ambitionen att vara fastighetsbranschens mest kvalitetsmedvetna leverantör av kompetensförsörjning. Newsec Competence jobbar med målsättningen att ge sina uppdragsgivare de bästa resurser marknaden erbjuder.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emelie Sahlsten emelie.sahlsten@newsec.se +46 700 125 257

Företag
Rekrytering & Interimslösningar

Adress
Rekrytering & Interimslösningar
Grev Turegatan 7
10249 Stockholm

Kontorsadress
Grev Turegatan 7, Stockholm

Jobbnummer
4101866

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Rekrytering & Interimslösningar

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Rekrytering & Interimslösningar: