Business Coordinator till IPG Automotive

Framtiden i Sverige AB / Assistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla assistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden i Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Business Coordinator till IPG Automotive
Vill du tillhöra ett globalt etablerat och växande bolag med fokus på lösningar för framtidens sätt att utveckla och prova fordon? Vill du arbeta nära VD och drivs av att arbeta med service, och att få saker och ting att fungera effektivt och i en positiv och inkluderande atmosfär? Gillar du att arbeta i ett litet, välfinansierat, snabbfotat och tävlingsinriktat team med fokus på tillväxt? Detta är en ny tjänst vilket betyder att det finns möjligheter till att utveckla tjänsten och komma med egna initiativ med syfte att stötta VD och medarbetarna bättre.

Låter detta spännande? Då har vi tjänsten för dig!

Om IPG
IPG Automotive är en ledande leverantör av programvara, hårdvara och tjänster inom "Virtual Test Driving" till den globala fordonsindustrin. Globalt har koncernen lite drygt 400 medarbetare, fördelade på 14 orter runt om in världen. Bolaget planerar för en långsiktig tillväxtfas och ser positivt på framtiden. Produkterna är etablerade globalt, är uppskattade, kundtillfredsställelsen är mycket hög, och i de affärsområden bolaget är verksamt förekommer stora investeringar för framtiden.

Det svenska kontoret söker nu en Business Coordinator / Office Manager. Kontoret är baserat på Lindholmen i Göteborg, och har för närvarande 7 medarbetare.

Publiceringsdatum
2023-09-01

Om tjänsten
Som koordinator arbetar du nära och assisterar VD och övriga medarbetare på kontoret i Göteborg.
Rollen som koordinator är en nyckelfunktion då den möjliggör de bästa av förutsättningar för VD, ledning och medarbetare att trivas och fungera på kontoret. Inom ramen för denna funktion kan du förvänta dig en bred, varierande och föränderlig roll. I denna roll finns också mycket frihet att själv driva projekt och ta för sig och se vad som behöver göras. Detta gör givetvis att det finns en förväntan från företaget att man skall vara självgående och ta mycket egna initiativ.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Koordinera och organisera kalender och epost för VD
• Ordna konferenser/evenemang, boka resor
• Koordinering och organisation av kundevents, nyhetsbrev och social media
• Administration av CRM- och affärssystem
• Koncernrapportering, både sälj- och finansrapportering
• Ta fram och sammanställa material inför möten, konferenser och ledningsmöten
• Ansvara för protokollföring/mötesdokumentation samt upprätthålla olika typer av dokument och presentationer, utskick inför och efter möten
• Kontorsansvarig inkluderande kontakt med hyresvärd samt inkluderande administrativa och kontorsrelaterade uppgifter så som inköp, förberedelser, leveranser m.m.
• Koordinering av löpande kvalitetsarbete (Exvis ISO9001)

Vem är du?
Som person blir det viktigt att du är engagerad, sprider glädje och trivs med att träffa människor. Du är serviceinriktad och effektiv i ditt arbetssätt. Du räds inte nya utmaningar och är prestigelös och hugger tag där det behövs. Vidare har du god kommunikationsförmåga, är noggrann och ambitiös. Vi ser också gärna att du har ett tekniskt intresse eller åtminstone grundläggande förståelse.

Skallkrav
Som minst har du en gymnasieutbildning. Högskole- eller universitetsutbildning är meriterande men det är inget krav. Det du inte kan, är du nyfiken och öppen för att lära dig. Vi ser också gärna att du arbetat i liknande administrativ eller koordinerande roll sedan innan men inte ett krav.

Du trivs med att ha många bollar i luften och ser positivt på möjligheten att utveckla din egen roll i bolaget. Meriterande är intresse för och erfarenhet inom affärsutveckling, finans/ekonomi, och/eller marketing/kommunikation. Men det allra viktigaste är att du är service-minded och älskar att vara den som får saker och ting att fungera effektivt, att ta hand om bolagets medarbetare och bidra till en positiv och inkluderande kultur i teamet.

Du behärskar svenska och engelska flytande både i tal och skrift. På kontoret pratar vi svenska med varandra merparten av tiden, men kontakt med kund och koncernkollegor sker primärt på engelska.

Anställningsvillkor
Placeringsort: Göteborg (Lindholmen)
Omfattning: Heltid
Arbetstider: Kontorstider (8-17)
Start: Aug/Sep men flexibelt för rätt person.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-09-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ZR_48004_JOB".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Framtiden i Sverige AB (org.nr 556686-5142), http://www.framtiden.com

Arbetsplats
Framtiden AB

Kontakt
Lina Lindroth
lina.lindroth@framtiden.com

Jobbnummer
8079846

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden i Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden i Sverige AB: