Business Controller till KappAhl Sverige
KappAhl / Administratörsjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos KappAhl i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Kungsbacka,
Lerum eller i
hela Sverige Vi som jobbar på KappAhl har olika bakgrund, ålder, kunskaper och klädstil. Gemensamt för oss är vår drivkraft, att ge många människor möjligheten att vara välklädda. Varje dag får vi inspiration av våra kunder. Vårt jobb är att ge dem samma sak tillbaka!
KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 360 KappAhl- och Newbie-butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen samt Shop Online. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till kvinnan mitt i livet och hennes familj. Cirka 53 procent av sortimentet är hållbarhetsmärkt.
2016/2017 var omsättningen 4,9 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000 i nio länder. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på
www.kappahl.se. Till vår svenska försäljningsorganisation söker vi en erfaren och driven Business Controller med stor erfarenhet från retailbranschen.
DITT ANSVAR
Business Controllerns huvudsakliga ansvar är att föreslå målsättningar, planer för att nå uppsatta mål, följa upp verksamhetens mål och att stötta verksamhetschefen i performance management. BC tar, tillsammans med verksamhetschefen, fram handlingsplaner för att säkerställa att mål nås, på både kort, medellång och lång sikt. BC har ansvar för att driva prognosprocessen för verksamheten - både finansiella, och eventuella operativa, prognoser på kort och lång horisont. Att förbereda underlag för beslut i investeringar, följa upp beslutade investeringar och ta fram efterkalkyl på genomförda investeringar ingår också i ansvaret. Du rapporterar till Country Manager Sweden.
DIN KOMPETENS
Vi söker dig som, förutom civilekonomexamen, har många års erfarenhet som controller på en liknande befattning inom retail. Du är duktig på att presentera ekonomisk information och har stor vana av att bearbeta information ur olika affärssystem. Du kan organisera och strukturera ditt arbete utifrån gällande förutsättningar, verksamhetsmål och tidplaner och har kapacitet att ständigt driva utveckling och förbättringar. Att du har mycket goda kunskaper i Excel och Powerpoint och behärskar svenska och engelska flytande är en förutsättning.
DIN PERSONLIGHET
Du är en affärsorienterad och analytisk teamplayer som stimuleras av att arbeta och samarbeta i ett högt tempo i en stor organisation. Du har lätt för att bygga relationer, en prestigelös inställning och hög integritet.
INTRESSERAD?
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde efter överenskommelse, placering på vårt huvudkontor i Mölndal. Din ansökan ser vi fram emot senast den 20 mars, via
www.kappahl.se/lediga-jobb - där väljer du tjänsten du vill söka.
Vid frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR-specialist Isabelle Karlsson på
isabelle.karlsson@kappahl.com eller 031-7944607, för frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-chef Julia Blomström på
julia.blomstrom@kappahl.com eller 031-7715506.
Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidare Tillsvidare med provanställning
Publiceringsdatum2018-02-27ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna-Karin Holck +46 705 87 2565
FöretagKappAhl
AdressKappAhl
Box 303
43124 Mölndal
KontorsadressBox 303
Jobbnummer 3988666
Observera att sista ansökningsdag har passerat.