Business Analyst inom CRM-området
3Teknik / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos 3Teknik i Stockholm,
Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige 3 grundades i december 2000 med visionen att skapa en helt ny plattform för mobil kommunikation. Idag är vi ca 1200 erfarna och drivna entusiaster i ett starkt företag. 3 ägs av Hongkongbaserade Hutchison Whampoa och svenska Investor AB, två resursstarka aktörer med djup branschkunskap. Vi ingår också i ett globalt nätverk som bygger mobila multimediatjänster under namnet 3.
Vi söker dig som vill arbeta som Business analyst på 3:s teknikavdelning. Du kommer ingå i gruppen Project managment & Design som består av 19 medarbetare och tillhör avdelningen BSS.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som Business Analyst på BSS arbetar du med att analysera och dokumentera funktionell design för de krav som kommer från våra kravställare inom organisationen. Du översätter kraven till funktionella designspecifikationer som utvecklarna baserar sin tekniska design och utveckling på. Du estimerar också på en hög nivå vilken utvecklingsinsats som behövs för just dina delar. Vidare supportar du testarna i deras arbete i att verifiera att det som utvecklas verkligen stämmer överens med vad du från början designade. Rollen innebär att du koordinerar med utvecklare och testare fram till leverenas av dina krav.
Publiceringsdatum2010-07-05ProfilDin roll innebär att du har täta kontakter med våra kravställare och också med utvecklare och testare. Du ansvarar för utbildning och överlämning av den nya funktionaliteten till våra kravställare och andra intressenter. Det är därmed viktigt att du har en god kommunikationsförmåga. Vidare måste du vara analytisk samt tycka om och vara bra på att dokumentera.
Känner du igen dig i följande?
• Du är systemvetare eller civilingenjör med ett par års arbetslivserfarenhet.
• Du är analytisk, lösningsorienterad och ansvarstagande.
• Du är social, utåtriktad, lyhörd och affärsmässig.
• Du är drivande och van vid att fatta egna beslut och ta egna initiativ.
• Du har förmågan att snabbt sätta dig in i nya områden/problem och att tolka och förstå verksamhetens behov av systemstöd.
• Du är bra på att uttrycka dig i tal och skrift (både på svenska och engelska). Du har förmågan att kunna förklara komplexa lösningar på ett enkelt sätt.
• Du har goda tekniska kunskaper inom systemutveckling och förmågan att förmedla en tänkt lösning till utvecklare och testare.
• Du har goda kunskaper i CRM-området, gärna med erfarenhet av Peoplesoft.
Så söker du tjänsten
Du ansöker till tjänsten genom att gå in på länken "Skicka ansökan" som tar dig till ett anmälningsformulär där du fyller i kontaktuppgifter och bifogar personligt brev och CV.
Har du frågor om tjänsten så är du välkommen att kontakta Mikael Bäckström, personalchef Teknik eller Helena Körberg, gruppchef Project Management & Design. Sista ansökningsdag är den 16/8 2010 men urval och intervjuer kan komma att ske löpande.
Arbetstider och omfattningHeltid, tv inleds med provanst
ErsättningMånadslön plus årsbonus
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-08-16
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktHelena Körberg, +46 735 33 70 19
Mikael Bäckström, +46 735 33 75 76
Företag3Teknik
Adress3Teknik
Box 30213
10425 STOCKHOLM
Jobbnummer 690794
Observera att sista ansökningsdag har passerat.