BRF-ansvarig

Serneke Group Ab (publ) / Företagsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Serneke Group Ab (publ) i Göteborg, Kungälv, Alingsås, Borås, Trollhättan eller i hela Sverige

Har du ett stort intresse av bostadsprojekt och fastigheter? Är du en strukturerad och prestigelös person som drivs av spännande utmaningar? Trivs du i en miljö med en tydlig kommunikation där du har klara ansvarsområden och där frihet under ansvar råder? Då kommer du trivas hos oss! Vi växer och behöver utöka vårt team så nu söker vi dig som vill ta dig an rollen som BRF-ansvarig hos oss på Serneke.

Din roll

Du ansvarar för att bilda Sernekes egenutvecklade bostadsrättsföreningar och ansvarar för deras ekonomi, förvaltning samt administration under tiden från bildande, under byggtid och fram till överlämnandet till extern förvaltare. Du är sakkunnig i bostadsrättsfrågor och rådgivande i beslut avseende bostadsrättsföreningsfrågor inom projekten. I snitt ansvarar du för mellan fem till åtta bostadsrättföreningar och du stöttar Serneke Sveriges fem regioner i Sverige, från söder till norr.

Du arbetar med många olika uppgifter och detta är något du trivs med. Du ansvarar för att upphandla byggkreditiv och långfristig finansiering, ekonomisk förvaltning och fastighetsförsäkringar. Du upprättar ekonomiska planer, tecknar diverse avtal och genomför fusioner. Under projekten deltar du vid stämmor och informationsmöten. Vidare ansvarar du för att bevaka och analysera räntemarknaden, slutfinansiera, upprätta slutavräkningar och tilläggsköpeskilling, vilka du också verkställer. Du utför löpande bokföring med mera.

Du ingår i en liten grupp om tre personer, varav en är din närmsta chef som sprider mycket glädje. Gruppen präglas av en mycket positiv anda i vilket ni samarbetar och avlastar varandra vid behov och fördelar uppgifter efter era styrkor och intressen.

Publiceringsdatum
2022-03-23

Profil
Vi söker dig som har en examen som civilekonom eller motsvarande. Vi ser att du har arbetat i en liknande roll i minst tre år alternativt att du har minst fem års erfarenhet av exempelvis ekonomisk förvaltning, fastighetsekonomi- eller projektledning. Har du även kunskap inom bostadsrättsjuridik, erfarenhet av bostadsrättsföreningar, bygg- och projektutveckling och/eller styrelseerfarenhet inom bostadsrättföreringar ser vi detta som meriterande. Som du ser kan vi se att flera sorters erfarenheter kan vara relevant för denna roll så tveka inte att söka in om du har detta.

Det är också viktigt att du talar svenska i tal och skrift, innehar B-körkort, har god vana i Officepaketet och har erfarenhet från något affärssystem såsom Visma eller annat bokförings-/bokslutsprogram. För att hålla dina deadlines är det viktigt att du är duktig på att planera, strukturera och organisera ditt arbete. Vidare ser vi att du vid komplexa frågor och problem som uppstår använder din analytiska förmåga för att bryta ned dem i dess beståndsdelar för att komma på initiativrika lösningar. Du behåller ditt lugn i stressade och pressade situationer där du har en förmåga att fokusera på rätt saker. För att lyckas i rollen tror vi att du är kommunikativ, ansvarstagande, resultatinriktad och duktig på att skapa och underhålla både nya som befintliga kontakter.

Vi ser gärna att du kan arbeta hos oss på huvudkontoret i Göteborg, men för rätt person finns även möjlighet att utgå från våra kontor i Malmö eller Stockholm. Då du arbetar med våra projekt över hela Sverige förekommer det resor ett fåtal gånger per år till våra olika regioner.

Vi erbjuder

När du börjar arbeta hos oss kommer du märka att Serneke präglas av engagemang, mod, respekt och enkelhet. Det finns en stor vilja att stötta och hjälpa varandra på alla nivåer inom organisationen och vi uppskattar nya idéer om hur vi kan bli ännu bättre tillsammans. Vi erbjuder ett flexibelt arbetssätt med korta beslutsvägar, mycket eget ansvar och stora utvecklingsmöjligheter framåt.

Information och ansökan

Om du har frågor eller funderingar rörande tjänsten är du välkommen att höra av dig till rekryterande chef Kerstin Brolén, kerstin.brolen@serneke.se , 070-431 72 11 eller till rekryteringsspecialist Kajsa Larsson, kajsa.larsson@serneke.se , 070-083 16 45.

Är tjänsten något för dig? Ansök genom att bifoga CV eller din Linkedin-profil. Sista ansökningsdag är den 17 april 2022, men sök redan idag då urval sker löpande.

Vi genomför bakgrundskontroller på slutkandidater.

Om Serneke

Serneke är en växande koncern med ett konkurrenskraftigt helhetserbjudande inom entreprenad och projektutveckling. Vårt mål är att uppfattas som det mest nytänkande, engagerade och dynamiska bolaget i branschen. Nästa generation är vårt löfte till våra kunder. Och världen. Hela Serneke inkapslat i en enda mening. Som nästa generation byggkoncern utmanar vi branschen, engagerar samtiden och inspirerar framtiden.

Koncernen grundades 2002 och Serneke Group driver idag verksamhet i tre affärsområden; Serneke Sverige, Serneke Invest och Serneke International. Företagets verksamhet finns främst i Sverige i regionerna Väst, Öst, Syd, Mitt och Norr. I regionerna finns vårt erbjudande av tjänster inom bygg, anläggning och projektutveckling. Vi är cirka 1 200 medarbetare och med platskontor på 20 orter i landet bygger och projekterar vi runt hela Sverige

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SERNEKE Group AB (publ)

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Serneke Group Ab (publ) (org.nr 556669-4153), http://www.serneke.se

Arbetsplats
Serneke

Kontakt
Kajsa Larsson
kajsa.larsson@serneke.se
070-0831645

Jobbnummer
6466970

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Serneke Group Ab (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Serneke Group Ab (publ):