Botkyrka kommun söker registrator
Botkyrka kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen, Personal- och ad / Administratörsjobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Botkyrka,
Salem,
Ekerö,
Huddinge,
Södertälje eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Botkyrka kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen, Personal- och ad i Botkyrka Botkyrka kommun är Stockholmsområdets femte största kommun med drygt 90 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt ung och internationell befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare.
Botkyrka kommun söker en registrator till samhällsbyggnadsförvaltningen. Tjänsten är placerad i enheten för personal- och administration som är en stödfunktion till både Samhällsbyggnadsförvaltningen och Tekniska förvaltningen. På enheten arbetar 14 personer som bland annat ansvarar för IT, kommunikation, verksamhetsutveckling, HR och administration. Vår arbetsplats är i kommunalhuset i Tumba.
Publiceringsdatum2017-09-15ArbetsuppgifterSom registrator för tekniska förvaltningen och samhällsbyggnadsförvaltningen kommer du att vara navet i vår ärendehantering och ansvara för postöppning, registrering, förvaltning av handlingar samt samordna synpunktshantering. Arbetet innebär en nära kontakt med medarbetare, allmänhet och ibland även media. Du kommer att ge information och service som är kopplat till verksamheterna och hantera interna och externa förfrågningar. Som registrator fungerar du som administrativt stöd till medarbetare när det gäller dokumenthantering. Tjänsten innebär möjlighet att utvecklas inom administrationsområdet samt att fördjupa sig i rutiner och utveckling av dessa. Du ansvarar också för arkivläggning av diariets närarkiv och är arkivombud för tekniska förvaltningen och samhällsbyggnadsförvaltningen.
Övriga arbetsuppgifter som kan förekomma är
t ex att genomföra internutbildningar inom ansvarsområdet och inköp av kontorsmaterial mm.
KvalifikationerErfarenhet av registrering, diarieföring och ärendehantering är ett krav. Erfarenhet från arbete i dokument- och ärendehanteringssystem är meriterande. En bakgrund från liknande arbete inom offentlig förvaltning är önskvärt och tidigare kommunal erfarenhet meriterande.
Du har relevant utbildningsbakgrund exempelvis avslutad gymnasieskola kompletterad med registratorsutbildning, meriterande är högskoleutbildning inom registratur och arkiv. Du ska ha goda kunskaper om de lagar och förordningar som styr dokumenthantering inom offentlig förvaltning samt om offentlighets- och sekretesslagstiftningen. Du har dessutom mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. De är meriterande om du talar något av de nationella minoritetsspråken. Som person är du självgående, noggrann, har mycket god samarbetsförmåga och är serviceinriktad. Du har god administrativ förmåga och kommunicerar på ett tydligt sätt med kollegor och allmänhet.
ÖVRIGT
Vår organisation ska kännetecknas av mångfald och återspegla samhällets struktur. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-01
Ange följande referens när du ansöker: sbf/2017:324
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarie Eriksson
marie.eriksson@botkyrka.se 070-880 43 27
Linda Dahl
linda.dahl@botkyrka.se 073-421 88 87
FöretagBotkyrka kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen, Personal- och ad
AdressBotkyrka kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen, Personal- och ad
Munkhättevägen 45
14785 TUMBA
Kontorsadress14785 Tumba
Jobbnummer 3701115
Observera att sista ansökningsdag har passerat.